مسئول بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

بیمارستان صحرایی بویراحمد با رویکرد پیشگیری از بیماری‌ها برپا می‌شود

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بیمارستان صحرایی استان با رویکرد جدید پیشگیری از بیماری‌ها و آموزش بهداشت از ۱۵ خرداد به مدت ۴ روز در ناحیه بویراحمد برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۰۵۷۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
به گزارشخبرگزاری بسیج، سید هوشنگ رحیمیان، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری درباره برنامه‌های ماه شعبان در این استان گفت: توسط کانون‌های بسیج جامعه پزشکی در سطح شهرستان‌های بهدشت، گچساران، باشت و بویراحمد اعزام تیم‌های بهداشتی را به مناطق روستایی و عشایری انجام خواهیم داد.


وی در ادامه افزود: تیم تک تخصصی با مدیریت تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری و فوریت‌های پزشکی استان به مناطق محروم اعزام خواهند شد.


مسئول بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری درباره برپایی بیمارستان صحرایی در این استان بیان کرد: این بیمارستان صحرایی با رویکرد جدید پیشگیری از بیماری‌ها و آموزش بهداشت از ۱۵ خرداد به مدت ۴ روز در ناحیه بویراحمد برگزار می‌شود.


وی بیان اینکه در صدد هستیم تا در بیمارستان صحرایی به سه هزار نفر خدمات ارائه دهیم، افزود: این بیمارستان صحرایی در ۱۵۰ کیلومتری مرکز شهر بویراحمد قرار دارد که منطقه صعب العبوری است و حدود ۳۵ تیم بهداشتی و درمانی به این منطقه اعزام می‌کنیم که هر تیم شامل یک پزشک، یک پرستار و یک کارشناس بهداشت است.


رحیمیان، درباره اولویت‌های برپایی بیمارستان صحرایی گفت: در این برنامه اولویت با آموزش بهداشت به مدارس و دانش‌آموزان خواهر دبیرستانی است و بیماری‌های زنان و زایمان، بهداشت خانواده، بهداشت دهان و دندان با حضور متخصصان به آنان ارائه خواهد شد.


وی درباره نقش آموزش در ارتقاء سلامت و بهداشت خاطرنشان کرد: تشخیص، درمان و پیگیری بیماری‌های واگیردار راحت‌تر شده است اما متاسفانه به دلیل تغییر سبک زندگی، ماشینی شدن زندگی و تغییر رژیم غذایی شاهد بسیاری از بیماری‌ها مانند فشار و چربی خون، پوکی استخوان و سرطان‌ها هستیم.


مسئول بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: به همین دلیل اگر بتوانیم با آموزش تغییری در سبک زندگی مردم ایجاد کنیم از بسیاری از هزینه‌های تحمیلی به نظام سلامت جلوگیری خواهد شد؛ در واقع رویکرد ما این است که از دارو درمانی و توزیع داروی رایگان کم کنیم و بر آموزش بهداشت و افزایش سواد بهداشتی مردم متمرکز شویم.

ارسال نظرات