خبرهای داغ:
یادداشت

روابط عمومی با ارزش ترین عامل موثر در هر سازمان است

روابط عمومی از مهم ترین و با ارزش ترین عوامل موثر در سرنوشت هر سازمان محسوب می شود.
کد خبر: ۸۶۷۸۷۱۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، 27 اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی است؛ روابط عمومی مسئول ارائه سخنرانی ها و آماده سازی آنها هستند و اغلب در روبروی توده های مخاطبان قرار دارند، حوزه بسیار رقابتی است و اغلب شامل مسائلی کاملا قابل مشاهده ، فرصت های محدود برای متخصصان این حرفه می شود.

امروزه درسازمان ها و ادارات، نیاز به شناخت و درک متقابل به منظور تسریع در دستیابی به مقاصد و اهداف، به عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده است که از آن به عنوان روابط عمومی یاد می شود که یکی از مهم ترین و با ارزش ترین عوامل موثر در سرنوشت هر سازمان و یا ارگان محسوب می شود.

در دنیای امروز روابط عمومی ها به عنوان عناصر قوی و مهم در ارزیابی عملکرد و فعالیت و تقویت برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمانها تلقی می گردند وامروزه نقش روابط عمومی و حیطه ی فعالیت آن بر هیچ کس و یا اداره و یا سازمانی پوشیده و پنهان نیست.

روابط عمومی فعالیتی است ممتد ، مداوم ، طرح ریزی شده که از طریق آن افراد و سازمانها می کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکار دارند به دست آوردند و در حقیقت روابط عمومی بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقش مغز متفکر ، قلب تپنده ، دست اجراء ، گوش شنوا ، چشم بینا و زبان گویای سازمان مدیریت آن را ایفا می کند.

فعالیتی که روابط عمومی انجام می دهد در یک کلمه از دیدگاه نظری "علم" از جنبه عملی و اجرایی خود "فن" و از جنبه خلاقانه و زیبایی شناختی "هنر" است و آیینه تمام نمایی سازمان و جایگاه دریافت و انتقال اطلاعات است.

بی تردید هر نگرشی گویای اهداف و شیوه های است که نحوه رسیدن به آنها را مشخص می کند و منظور از مسیر کار روابط عمومی تاکتیک هایی است که روابط عمومی برای رسیدن به اهداف خود انتخاب می کند ، سپس هدف مشخص کننده افق ها و ارزش هایی است که روابط عمومی در پیام ها و برنامه های خود منظور می کند و در حقیقت هدف روابط عمومی کسب تفاهم و پشتیبانی از طریق ایجاد احساس اشتراک میان فرد یا سازمان از سویی و مخاطبان از سوی دیگر می باشد که باعث ایجاد ارتباطی تعاملی و دو سویه مشارکتی و پیچیده است که به طور بالقوه به ایجاد حسن اشتراک کمک می کند .

پس متخصصان روابط عمومی که نقش هماهنگ کننده درون سازمان و ارتباط سازمان با بیرون را ایفا می کنند از دانش مهارت های ارتباطی ، روان شناسی، جامعه شناسی، علم اخلاق، باید برخوردار باشند.

سید حسن حسینی نوده
ارسال نظرات