خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری همدانی:

امنیت کنونی ایران در منطقه بی‌نظیر است/ ضرورت حمایت همه جانبه از جبهه مقاومت

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: ایران نظام قوی و تاثیرگذاری است، امنیت موجود در ایران در هیچ کشوری وجود ندارد، این امنیت در نتیجه ایثار، فداکاری و شجاعت به دست آمده است.
کد خبر: ۸۶۷۷۲۶۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با خواهران طلبه خراسان رضوی، هیأت رئیسه سازمان نظام پرستاری کشور و جمعی از اعضای شورای نظام پرستاری با بیان اینکه تشخیص مسؤولیت از موضوعات مهم است، اظهار کرد: انسان‌ها باید در مسیر علم، تعلیم و تعلم گام بردارند، شغل طلبگی بسیار پرفضیلت و برکت است.

وی خاطرنشان کرد: فرشتگان پر و بال خود را زیر پای افراد طالب علم پهن می‌کنند، هر کسی در مسیر تحصیل علم از دنیا برود، مانند کسی است که در راه جنگ و جهاد از دنیا رفته است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه طلبگی سربازی امام عصر(عج) است، گفت: کسی که در این مسیر گام برمی‌دارد علاوه بر اصلاح خود،‌ باید در مسیر اصلاح جامعه گام بردارد، انسان‌های کم‌سواد نمی‌توانند با قدرت کار انجام دهند، جامعه امروز به طلاب علوم دینی نیاز دارد، بنابراین با صلابت، تصمیم و اراده این راه را طی کنید.

وی عنوان کرد: در تاریخ به چهره بانوان اهمیت داده نشده و نظر منفی نسبت به بانوان داشتند، در حالی که معیار ارزش اسلام علم، جهاد و تقوا است، هر کسی ارزش اسلامی بیشتری داشته باشد، وجودش مؤثرتر است.

آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: ادبیات فارسی و عرب، صرف و نحو را به طور کامل بیاموزید، قلم و بیان قوی داشته باشید تا بتوانید در میدان عمل تاثیرگذار باشید.

وی با اشاره به وظیفه ارشاد و راهنمایی مردم گفت: اسلام دین کاملی است، باید در همه زمینه‌های اجتماعی، ‌فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مهارت داشته و بتوانید افراد را راهنمایی کنید و در برخورد با مردم مهربان، کریم و متواضع باشید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ باید برای علمای بزرگی که از دنیا می‌روند، جایگزین وجود داشته باشد، لازم است افرادی مانند آنها تربیت شود، بانوان نیز با تحصیل علم باید در زمینه بصیرت‌بخشی مردم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان کینه توز در حال توطئه‌چینی علیه ما هستند، گفت:‌ باید پاسخگوی همه شبهات و مشکلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشیم، مسؤولیت شما هدایت، بصیرت‌افزایی، شناساندن نقشه‌های دشمنان و پاسخگویی به سئوالات است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: انقلاب تحولی در دنیا ایجاد کرده و رژیم صهیونیستی، آلمان، آمریکا، انگلستان، عربستان سعودی در یک طرف و جبهه مقاومت سید حسن نصرالله و سوریه در طرفی دیگر قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: باید در برابر دشمنان اسلام و سرسپردگان دنیای کفر بیدار و هوشیار باشیم و جبهه مقاومت را حفظ کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اکنون ایران نظامی قوی و تاثیرگذاری است، گفت: امنیت موجود در ایران را در هیچ کشوری وجود ندارد، این امنیت در نتیجه ایثار، فداکاری و شجاعت به دست آمده است و برای نتیجه‌بخشی انقلاب سرمایه‌گذاری شده است.

وی اسلام را یکی از ارکان انقلاب ذکر کرد و افزود: امام خمینی(ره) اسلام را به عرصه زندگی مردم آورد، باید از امر به معروف و نهی از منکر برای نشر اسلام استفاده کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: مردم از دیگر ارکان انقلاب هستند، استبداد و استکبار مردم را سرکوب کرده بود، ولی در پیروزی انقلاب مردم با خودباوری، بیداری و هوشیاری به میدان آمدند، اکنون نیز در میدان حاضر هستند و میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد.

وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) مردم را بیدار و هوشیار کرد، اسلام رژیم شاهنشاهی را قبول ندارد و باید فقیهی سرپرستی جامعه را بر عهده گیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم باید بیدار و هوشیار باشند، زیرا دشمن در کمین است، گفت: قدرت مردم انقلاب را نگاه داشته است، بنابراین باید قدر این مردم را دانست.

وی یادآور شد: ولایت فقیه از دیگر ارکان انقلاب است، اکنون در سوریه فقیهی برای ورود به میدان ندارند، در حالی که کشور ایران از نعمت ولی فقیه برخوردار است و آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان جانشین امام زمان(عج) است.

آیت‌الله نوری همدانی پرستاری را خدمتی بزرگ عنوان کرد و افزود: خدمت به مردم بالاترین عبادت است، نباید در برابر اجتماع بی‌تفاوت باشیم، قدر توفیق خدمت به مردم را باید دانست.
ارسال نظرات