خبرهای داغ:
شهردار تبریز:

ظرفیت بارز‌ اقتصاد مقاومتی در شهرداری‌ها

خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز قانون‌گرایی را مبنای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: تمکین به قانون، مسیر اهداف توسعه را هموار خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۷۵۵۲۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی، در همایش «نقش شهرداری‌ها اقتصاد مقاومتی» با بیان این مطلب اظهار داشت: محورهای مختلف مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب در خصوص رعایت الگوی مصرف، حمایت از تولید، کاهش واردات، پرهیز از تجمل‌‌گرایی و مبارزه با زمینه‌های انحراف و تخلف، تنها با تکیه بر پشتوانه قانون میسر خواهد بود.

وی به قابلیت های اقتصاد مقاومتی در مجموعه شهرداری ها اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش برنامه‌های اقتصاد مقاومتیدر شهرداری‌ها بیش از هر مجموعه دیگری است، چرا که امکانات اجرایی و خدماتی این مجموعه،تاثیرگذاری مستقیم آن بر زندگی شهروندان، بودجه‌های قابل‌توجه و همچنین نوع خدمتگزاری آن، شهرداری‌ها را از دیگر مجموعه‌های اجرایی متمایز کرده است.

شهردار تبریز بیان کرد: عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد شهری، قطعاً در حوزه اشتغال، موثر خواهد بود.

وی یادآور شد: در شرایطی که با مکانیزه‌شده صنعت و کشاورزی،70 درصد اشتغال در جهان، به حوزه خدمات اختصاص یافته است؛ باید رویکردهای خود را معطوف نیروی انسانی کارآمد و ساختار سازمانی روان و زبده کنیم.

شهردار تبریز با ذکر مثالی از تاثیر حوزه فعالیت‌های خدماتی شهرداری در بحث اقتصاد مقاومتی، گفت: امروزه، درآمدزایی کشورهای توسعه‌یافته از جمع‌آوری زباله به میلیاردها دلار می رسد، این در حالی است که در کشور ما بحث مدیریت پسماند، هنوز آن‌طور که باید جا نیفتاده است.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم تفکیک زباله را چه در بخش خانگی و چه در مقیاس خدمات شهری، نهادینه کنیم، گام بلندی در سوق‌یافتن هزینه‌های شهر به حوزه‌های عمرانی و توسعه‌محور برداشته‌ایم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار