به مناسبت اعیاد شعبانیه؛

اعزام تیم‌های بهداشتی عمومی و تخصصی به مناطق محروم استان قزوین

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین گفت: امسال موضوع بهداشت، مشاوره تغذیه و بیماری‌های غیرواگیر را در استان مدنظر داریم و در این باره به دنبال آموزش عمومی کمک‌های اولیه در اقشار مختلف بسیج از جمله بسیج کارگری هستیم.
کد خبر: ۸۶۷۴۸۸۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، علی طایفه، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین درباره برنامه‌های اعیاد شعبانیه در این استان گفت: بسیج جامعه پزشکی با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تیم‌های بهداشتی، درمانی عمومی و تخصصی را به مناطق کم برخوردار و محروم استان اعزام می‌کند.

وی ادامه داد: تیم‌های اعزامی ۱۲ گروه هستند، که هر تیم عمومی شامل حداقل ۵ نفر و تیم‌های تخصصی ۱۳ نفر هستند که از سوم تا پانزدهم شعبان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.


مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین درباره انواع خدماتی که توسط تیم‌های اعزامی به مناطق محروم ارائه می‌شود، بیان کرد: این تیم‌ها شامل ماما، مشاور تغذیه، بهداشت و متخصصان حوزه‌های مختلف هستند و در این طرح آسایشگاه نگهداری سالمندان، بهداشت و درمان آنان را نیز پوشش می‌دهیم.


بنا بر گفته وی، خدمات درمانی در منطقه الموت غربی و شرقی، کوهی، صادق آباد تاکستان، کاکعلی، آبیک و شهرستان البرز تا نیمه شعبان ادامه می‌یابد.


طایفه، با بیان اینکه با توجه به پیشگیری از دیابت به عنوان شعار سال، به این منظور بر روی بیماری‌های غیرواگیر توجه خاص داریم، گفت: امسال موضوع بهداشت و مشاوره تغذیه مانند آموزش فشار و قند خون، کنترل این بیماری‌هارا مدنظر قرار داده‌ایم و برای آن برنامه ویژه داریم و حتی با رایزنی انجام شده با دو مرکز در استان قزوین به دنبال برپایی کلاس‌های کمک‌های اولیه به شکل عمومی هستیم.


وی ادامه داد: جامعه پزشکی با مقوله کمک‌های اولیه آشنا هستند اما به دنبال آموزش عمومی در اقشار مختلف بسیج از جمله بسیج کارگری هستیم.


طایفه، در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متربیان کلاس‌های کمک‌های اولیه سطح بندی می‌شوند، قطعاً پس از برپایی کلاس‌ها آنان را ارزیابی می‌کنیم؛ همچنین با ارائه فرم نظرسنجی بازخورد این کلاس‌ها را متوجه خواهیم شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار