یک متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ صرع عنوان کرد

اولین عمل جراحی صرع در کشور با کمک الکترودگذاری

یک متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ صرع با بیان اینکه عمل جراحی صرع در کشور با همکاری دو تیم دانشگاهی در محل بیمارستان پارس انجام شد، گفت: وجه تمایز این عمل با سایر عمل‌های انجام شده در این است که در آن دقت بیشتری وجود دارد و درصد ضایعات به صورت اختلالات گفتاری و حرکتی کمتر شده است.
کد خبر: ۸۶۷۴۸۸۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، جعفر محوری، متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ صرع و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن اشاره به عمل جراحی صرع با استفاده از قرار دادن الکترودهای مغز برای پیدا کردن محل دقیق تشنج که برای اولین بار در ایران انجام شده است، گفت: این عمل جراحی توسط سه تیم متخصص و متشکل از دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه اوهایا و بیمارستان پارس انجام شد.

 

این متخصص مغز و اعصاب در ادامه با بیان اینکه عمل جراحی صرع در بیشتر مواقع به صورت تیمی انجام می‌شود، ادامه داد: در این عمل نیز دو دانشگاه و یک بیمارستان به صورت تیمی حضور دارند و افرادی که مورد جراحی قرار گرفتند سال‌ها دچار تشنج غیرقابل کنترل بودند و به داروهای معمول پاسخ مثبت نمی‌دادند که در ‌‌نهایت مورد جراحی قرار گرفتند.

 

بنابر گفته وی، در این جراحی که به صورت الکترودگذاری صورت می‌گیرد سعی می‌شود تا حداکثر نتیجه و حداقل ضایع را داشته باشد.

 

این فلوشیپ صرع با توضیح اینکه عمل جراحی صرع پیچیده است، افزود: در این جراحی که به صورت الکترودگذاری صورت می‌گیرد سعی می‌شود تا حداکثر نتیجه و حداقل ضایع را داشته باشد.

 

محوری، با اشاره به اینکه در کشور روش جراحی اپی‌لپسی در مراکز مختلفی انجام می‌شود، تصریح کرد: در این عمل جراحی با توجه به اینکه در بیماری صرع ضایعه در مناطق خیلی حساس مغز وجود دارد، لازم است که با الکترودگذاری صورت گیرد که در دو مرحله انجام خواهد شد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: وجه تمایز این عمل با سایر جراحی‌های انجام شده در این است که بیمار الکترودگذاری و مجدداً در بخش صرع بستری و دارو‌ها قطع می‌شود، بعد از آن مجدداً تشنج می‌کند و طی نقشه برداری مناطق حساس به صورت خیلی دقیق‌تر تعیین می‌شوند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در این عمل دقت بیشتری وجود دارد و افزود: در این عمل درصد ضایعات به صورت اختلالات گفتاری و حرکتی کمتر خواهد بود و در نتیجه نسبت به دیگر جراحی‌هایی که بدون این اقدامات انجام می‌شود مؤثر‌تر است.

 

محوری، در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر امکانات وسیع‎تری برای انجام این گونه جراحی‌ها در کشور وجود دارد، توضیح داد: همچنین ارتباط ما با متخصصان کشورهای دیگر نیز خیلی بهتر شده و با اقداماتی که ما انجام دادیم تمایل آن‌ها برای همکاری بیشتر شده است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان به حمایت بیماران در بخش دولتی اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم این عمل در کشور گسترش یابد و مشکلات در این حوزه کم شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار