خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سربیشه خبر داد

راه اندازی 100کارگاه اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی در سربیشه

مسئول بسیج سازندگی سربیشه گفت: در سال جاری بسیج سازندگی شهرستان سربیشه 100کارگاه اقتصادمقاومتی راه اندازی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۷۳۵۳۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

محمدرضا نینوایی مسئول بسیج سازندگی سربیشه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال جاری بسیج سازندگی شهرستان سربیشه 100کارگاه اقتصادمقاومتی راه اندازی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته مبلغ 7میلیارد و830 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان از طریق بسیج سازندگی شهرستانپرداخت شده است.

مسئول بسیج سازندگی سربیشه افزود: با این مقدار تسهیلات تعداد 71 کارگاه اقتصادمقاومتی در عرصه های پرورش شترمرغ، دام سبک وسنگین، مرغ بومی، گلخانه ، قارچ ، صنایع دستی، صنایع کوچک تبدیلی شامل خشک کن، بافندگی ، ریسندگی ، ترشی جات ، شوریجات وعرقیات راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در سال 92 تعداد 76 کارگاه و در سال 93 تعداد 51 کارگاه از طریق پرداخت تسهیلات به متقاضیان راه اندازی شده است و در حال حاضر اکثر این کارگاه ها فعال می باشند.

وی میزان مهاجرت معکوس از شهر به روستا را بر اساس تسهیلات پرداختی به متقاضیان در سال گذشته 21 نفر اعلام کرد.

اعزام بیش از 3هزار نفر روز در قالب اردوی جهادی به مناطق محروم درسال جاری

نینوایی چهار ماموریت اولویت دار بسیج سازندگی را اردوهای جهادی ، کمک به دولت ، محرومیت زدایی و اقتصاد مقامتی بیان و اظهار کرد: در سال گذشته تعداد 3 هزار و362 نفر روز اردوی جهادی جهت کمک به محرومیت زدایی در قالب اردوهای جهادی یک روزه ،7 روزه و10روزه محلات ، دانش آموزی ، متخصصین و جامعه زنان و دانشجویی به مناطق محروم شهرستان اعزام شده اند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود درسال جاری بیش از 3هزار نفر روز اردوی جهادی به مناطق محروم داشته باشیم.

مسئول بسیج سازندگی سربیشه افزود: در سال گذشته با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و بسیج جامعه پزشکی تعداد10تیم پزشکی جهت ویزیت رایگان مردم روستاهایی که از خدمات خانه های بهداشت محروم بودند؛ اعزام شدند و داروی رایگان در محل تحویل بیماران شده است.

احیا و مرمت 4 رشته قنات توسط بسیج سازندگی در سربیشه

مسئول بسیج سازندگی سربیشه خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی درمبحث محرومیت زدایی پروژه هایی از جمله خانه های عالم ، مساجد، حسینیه ، غسالخانه ، حمام عمومی ، سرویس بهداشتی ، مرمت و احیاء قنوات ، کانال کشی مزارع ، راه های روستایی، احداث استخرذخیره آب و احداث کتابخانه های عمومی ، اورژانس های بین راهیداشته است.

وی بیان کرد: این خدمات از طریق تفاهم با ادارات و نهادها وهمچنین از محل اعتبارات قرارگاه قرب کوثر سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران انجام شده یا در مرحله اجرا می باشد.

نینوایی ادامه داد: در سال گذشته فقط براساس تفاهم نامه ای که بین جهاد کشاورزی شهرستان و بسیج سازندگی منعقد شد تعداد 4 رشته قنات جهت مرمت و احیاء با اعتباری بالغ بر900میلیون ریال به بسیج سازندگی واگذار شد.

نینوائی اضافه کرد: درسال 95 بهتر و قوی تر و با توجه به سخن مقام معظم رهبری که سال اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام وعمل نامگذاری شده است شاهد اجرای پروژه های بیشتری خواهیم بود.

توزیع بسته فرهنگی بین نیازمندان در سال جاری

وی اظهار کرد: با توجه به گذشت حدود 2ماه از سال توزیع بسته های فرهنگی و محرومیت زدایی بین اقشار نیازمند شهرستان به ارزش 70میلیون ریال از جمله اقدامات محرومیت زدایی قرارگاه قرب کوثر با همکاری بسیج سازندگی می باشد .

نینوایی مهمترین ماموریت بسیج سازندگی را در سال جاری اقتصاد مقاومتی به همراه اقدام و عمل دانست و مشکلات پیش رو در این عرصه را ابتدا عدم باور قلبی بعضی از مسئولین ، جزیره ای و بدون برنامه عمل کردن ، نبود پیوست فرهنگی در برنامه های اجرایی مردم و دولت و محور نبودن مسئله اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم عنوان کرد.

آبرسانی سیار به 80 روستا در شهرستان سربیشه

وی همچنین با توجه به وجود بحران آب شرب وغیرشرب (کشاورزی) در شهرستان گفت : سازمان بسیج سازندگی در حدود 500روستا را با تانکر آب رسانی می کند که از این تعداد80 روستا فقط متعلق به شهرستان سربیشه می باشد و از مردم درخواست نمود در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند که صرفه جویی در مصرف آب خودش هم اقتصاد مقاومتی است.

مسئول بسیج سازندگی سربیشه تاکید کرد: بسیج سازندگی در اجرای پروژه ها همیشه کمک کار دولت بوده و خواهد بود .

مسئول بسیج سازندگی برنامه های بسیج سازندگی شهرستان را با توجه به سالروز تشکیل بسیج سازندگی در17اردیبهشت ؛ اعزام گروههای جهادی یک روزه به مناطق محروم ، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با امام جمعه شهرستان ، گزارش اقدامات بسیج سازندگی از طریق تریبون نماز جمعه و توزیع بسته های فرهنگی و کمک معیشتی درمناطق محروم عنوان کرد .

انتهای پیام/18

ارسال نظرات
پر بیننده ها