مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ خبر داد

ارجاع ۲۷ بیمار چشمی به بیمارستان جهت انجام جراحی

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: در بخش تخصصی خدمات مددکاری بسیار فعال بوده، بطوریکه طی دیروز نزدیک به ۱۷ بیمار برای جراحی آب مروارید، کاتاراکت (Cataract) و گلوکوم به بیمارستان معرفی کردیم که در هفته آینده اقدامات جراحی مورد نیاز را انجام خواهند داد.
کد خبر: ۸۶۷۳۲۶۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، سید نظام الدین طباطبایی، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در حاشیه برگزاری بیمارستان صحرایی شهید همدانی که در بوستان ولایت برپا شده است، گفت: مهم‌ترین نکته این بیمارستان حضور قریب به ۱۵۰ نفر از متخصصان، هیئت علمی و پیراپزشکان از دانشگاه‎های علوم پزشکی مختلف تهران در این طرح است که نشان می‌دهد می‌شود در سازه‌های خالی شهرداری هم به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کرد.


وزارت بهداشت این گونه برنامه‌ها را در اولویت اقدامات جامعه پزشکی تهران قرار دهد
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه اجرای این رزمایش‌ها از وظایف وزارت بهداشت نیز هست، افزود: نیاز داریم وزارت بهداشت این گونه برنامه‌ها را در اولویت اقدامات جامعه پزشکی تهران قرار دهد چرا که اگر کوچک‌ترین حادثه‌ای مانند زلزله در تهران رخ بدهد، حداقل نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر مجروح و مصدوم خواهیم داشت، در صورتی که مجموع تخت‌های تهران به ۱۶ هزار نفر می‌رسد.


دانشگاه‌های تهران فاقد سازه‌های بیمارستان صحرایی هستند
طباطبایی، با بیان اینکه دانشگاه‌های تهران فاقد سازه‌های بیمارستان صحرایی هستند که به عنوان یک نقص جدی به شمار می‌آید، افزود: هر کدام از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی باید به ۵ سازه بیمارستانی مجهز باشد.


این مقام مسئول در ادامه متذکر شد: ما می‌خواهیم این نقص جبران شود و وزارت بهداشت در این زمینه بیشتر تأمل و ما را در پیشبرد این اهداف یاری کند.


وی با اشاره همزمان شدن برپایی بیمارستان شهید سردار حسین همدانی با ایام شعبانیه و با تبریک این اعیاد، اظهار کرد: اولین بیمارستان صحرایی در حواشی تهران در سال ۱۳۹۰ با فرماندهی سردار همدانی در منطقه قیام‌دشت به مدت یک هفته دایر شد که در نوع خود قابل توجه بود.


برپایی ۲۳ بیمارستان صحرایی در حواشی تهران

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ افزود: از سال ۱۳۹۰ تاکنون قریب به ۲۳ بیمارستان صحرایی در حواشی تهران در مناطق مختلف قیام‌دست، کهریزک، پیشوا، ورامین، بهارستان، رباط‌کریم و مناطق مختلف و یک بیمارستان نیز در سال ۹۲ در یافت آباد منطقه ۱۸ شهرداری تهران برپا شد.


طباطبایی، با اشاره به بیمارستان صحرایی شهید سردار حسین همدانی که هم‌ اینک در پارک ولایت در حال برگزاری است، گفت: هدف از تشکیل این بیمارستان، رزمایش امداد و نجات است که با رزمایش امداد و نجات سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) که ۲۳ اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد مصادف شده است.


وی با بیان اینکه اقدامات آموزشی در جهت بهداشتی و پیشگیری، ارائه آموزه‌های احکام شرعی و سبک زندگی از اقدامات انجام شده در این بیمارستان طی دو روز ابتدایی، افزود: همچنین در بخش تخصصی خدمات مددکاری بسیار فعال بوده، بطوریکه طی دیروز نزدیک به ۱۷ بیمار برای جراحی آب مروارید، کاتاراکت (Cataract) و گلوکوم به بیمارستان معرفی کردیم که در هفته آینده اقدامات جراحی مورد نیاز را انجام خواهند داد.


این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بیمارستان حضرت رسول (ص) حدود ۶۷ نفر را برای خدمات آندوسکوپی به این بیمارستان ارجاع داده است، تصریح کرد: همچنین خدمات مختلفی مثل اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی، نوار قلب، سونوگرافی زنان و آزمایش‌های اولیه نیز به مردم ارائه می‌شود.


لازم به ذکر است، بیمارستان صحرایی شهید حسین همدانی از ۱۸ اردیبهشت در بوستان ولایت برپا شده و تا ۲۳ ماه جاری دایر خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار