خبرهای داغ:
دبیر کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی:

فلسفه اسلامی باید تداوم اجتماعی پیدا کند

خبرگزاری بسیج: دبیر کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در همایش تحول در علوم انسانی دانشگاه تبریز، گفت: همه هویت فلسفه اسلامی بر مدار تبیین واقعیت انسان است و فلسفه اسلامی باید تداوم اجتماعی پیدا کند.
کد خبر: ۸۶۷۳۰۵۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، عطاالله رفیعی آتانی با اشاره به دستاوردهای مبانی اسلامی خاطر نشان کرد: استفاده از مبانی اسلامی موجب می شود که تفاوتهای انسان ها را به رسمیت شناخته و با به وجود آمدن نوعی وحدت جهانی بر اساس فطرت انسانی، وحدت در عین کسرت را به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه انسان جدید در غرب، خداوند را از زندگی خود قطع و با طبیعت آشتی کرده است، اظهار داشت: وظیفه علوم انسانی این است که رفتار آدم را در دوران جدید غرب توضیح داده و نشان دهد با همان روش هایی که می توان طبیعت را شناخت، قادر به شناخت انسان هم خواهد بود.

دبیر کنگره بین الملی علوم انسانی  اسلامی به انتظاری که از علوم انسانی وجود دارد، اشاره کرد و افزود: علوم انسانی واکنش ها و پدیده های انسانی را در ابعاد فردی و اجتماعی تبیین و توصیف کرده و اگر جایی علتی به وجود آمد معلول هم تشخیص داده می شود.

همایش تحول در علوم انسانی با حضور جمعی از اندیشمندان و دانشجویان، در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم انسانی تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات