خبرهای داغ:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم:

پیشگیری از ناهنجاری‌ها وظیفه همگانی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت: همه موظف هستند، به پیشگیری در زمینه ناهنجاری‌ها بپردازند و این عمل را در اولویت قرار دهند.
کد خبر: ۸۶۷۲۸۹۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام مجید یزدی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات دادگستری استان قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت قلم و نوشتن اظهار کرد: خداوند در قرآن به قلم و آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌کند، خداوند به موردی قسم می‌خورد که از عظمت بالایی برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: نوشتن ابزاری برای انتقال مفاهیم به دیگران است، باید از این ابزار در راه رضایت خداوند استفاده کنیم، اطلاع‌رسانی را همه مردم به عهده دارند، ولی اصحاب رسانه در این زمینه وظیفه دارند، آگاهی مردم را ارتقاء دهند.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم با بیان اینکه خبرنگاران باید به مسؤولیت اجتماعی و رعایت مصالح عمومی توجه داشته باشند، گفت: خبرنگاران باید نسبت به آنچه با قلم و بیان خود می‌گویند، پاسخگو باشند، مردم از خبرنگاران دستیابی به اطلاعات مفید و سازنده را طلب می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف بیان حقایق و رشد آگاهی‌های مردم است، خبرنگار باید شجاعت در نقد و تاکید بر صداقت داشته باشد و به حفظ حرمت و حریم افراد در جامعه توجه داشته باشد.

یزدی پیشگیری از وقوع جرم را بخشی از دادگستری ذکر کرد و افزود: آیات و روایات فراوانی در زمینه پیشگیری ذکر شده و حتی بیان شده پیشگیری درمان بسیاری از مشکلات است.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه مباحثی در زمینه اهمیت پیشگیری بیان فرمودند، گفت: در بخشی از سخنان ایشان بیان شده که همه افراد موظف هستند، در بحث پیشگیری اقدام کنند و پیشگیری در اولویت کارها باشد، در این زمینه لازم است با دانش و تخصص کامل وارد عرصه پیشگیری شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم خاطرنشان کرد: ایشان تاکید کردند از هر آنچه ناهنجاری است، مانند جرم، خلاف، گناه، انحراف و آسیب اجتماعی باید پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه معاونت پیشگیری در 31 دادگستری استان تشکیل شده است، گفت: این معاونت‌ها شامل اداراتی مانند اداره امنیتی انتظامی، حقوقی قضایی، فرهنگی اجتماعی، ستاد مردمی، اطلاع‌رسانی، مطالعات، برنامه‌ریزی و... است.

یزدی خاطرنشان کرد: امسال برای معاونت پیشگیری قم 36 برنامه اعلام شده که علاوه بر این برنامه‌ها موظف است، امور فوق برنامه را انجام دهد.

وی با اشاره به عرصه فرهنگی، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند کار فرهنگی بحثی است که من حاضر هستم جان خود را در این راه فدا کنم، بنابراین کار فرهنگی تا این اندازه دارای اهمیت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم خاطرنشان کرد: در 31 دادگستری استان 31 معاونت فرهنگی قرار داده شده که دارای اداراتی مانند فرهنگ عمومی، فرهنگ دینی، برنامه‌ریزی، دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان و... است.

وی یادآور شد: 40 برنامه برای معاونت فرهنگی دادگستری قم اعلام شده‌ و علاوه بر این برنامه‌ها برخی از فوق برنامه‌ها ذکر شده تا خدمات خوبی انجام شود.
ارسال نظرات