خبرهای داغ:
مدیر اداره آموزش و پرورش شاهرود:

بسیج ارزشی ترین تشکل در دوره های مختلف دانش آموزی محسوب می شود

مدیر اداره آموزش و پرورش شاهرودگفت: بسیج امروز ارزشی ترین تشکل در دوره های مختلف دانش آموزی محسوب می شود که در شهرستان شاهرود نیز مانند سایر نقاط کشور، با وجود هفت هزار عضو فعال از انسجام خاصی برخوردار است.
کد خبر: ۸۶۷۱۸۱۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حبیب الله میرابوالحسنی در گردهمایی تشکل های دانش آموزی شاهرود که در سالن همایش های کانون ملی شهید بهشتی شاهرود برگزار شد در سخنانی با تبریک هفته معلم و عید سعید مبعث با اشاره به نحوه تعامل تشکل های چهارگانه دانش آموزی با مجموعه آموزش و پرورش در شاهرود اظهار کرد: آموزش و پرورش تشکل های دانش آموزی را بازوی توانمند تصمیم سازی و مشاوره خود می داند و همواره از برگزاری جلسات و اجرای برنامه های تشکل های بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی، شورای دانش آموزی و انجمن اسلامی دانش آموزی در این شهرستان حمایت می کند.

وی افزود: از مجموع ۱۲۴هزار دانش آموز استان سمنان قریب به ۳۵هزار نفر در تشکل های دانش آموزی شهرستان شاهرود در دو بخش دختران و پسران عضو هستند و حضور نماینده شورای دانش آموزی این شهرستان در مجلس دانش آموزی کشور یکی از دستاوردهای فعالیت این تشکل ها محسوب می شود.

میرابوالحسنی درباره شورای دانش آموزی و نحوه فعالیت آن، گفت: اعضای شورای دانش آموزی بر مبنای انتخابات درونی هر آموزشگاه در دیماه هر سال و به مدت پنج روز برگزار می شود و منتخبان این مدارس شورای شهرستان را تشکیل می دهند همچنین از بین منتخبان شهرستان یک دانش آموز دختر و یک دانش آموز پسر به شورای دانش آموزی استان معرفی و در نهایت یک عضو از بین آموزشگاه های استان راهی مجلس دانش آموزی کشور می شوند که خوشبختانه این نماینده امروز از شهرستان شاهرود در این مجلس حضور دارد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطر نشان کرد: تشکل های دانش آموزی در مرحله نخست، تمرینی برای دموکراسی و زندگی اجتماعی هستند و به دانش آموزان این هویت را می بخشد که می توانند به اندازه خود، در سرنوشت شهر و استان و کشورشان دخیل باشند.

وی افزود: در طول چند سال اخیر، بارها و بارها تصمیمات تشکل های دانش آموزی در برگزاری مراسم، برنامه های فرهنگی، یادوراه ها، رنگ آمیزی مدارس، نحوه مدیریت، برنامه های صبحگاه مدارس، مشاوره و تدریس مورد استناد مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود و استان سمنان قرار گرفته است که این امر نشان می دهد شوراهای دانش آموزی، تنها تشکلی صوری و تشریفاتی نیستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شاهرود، درباره کارکرد بسیج دانش آموزی بیان کرد: بسیج امروز ارزشی ترین تشکل در دوره های مختلف دانش آموزی محسوب می شود که در شهرستان شاهرود نیز مانند سایر نقاط کشور، با وجود هفت هزار عضو فعال از انسجام خاصی برخوردار است.

میرابوالحسنی با اشاره به فعالیت های بسیج در مدارس عنوان کرد: در دوره ابتدایی اعضای بسیج دانش آموزی، تحت عنوان بسیج امیدان فعالیت های مقدماتی نظیر مشارکت در نماز جماعت و مراسم ویژه مانند جشن انقلاب را برعهده دارند اما این تشکل دانش آموزی در مقطع دبیرستان اول شکلی جدی تر به خود می گیرد و در نهایت طی دوره دوم متوسطه با عنوان پیشگامان فعالیت های گسترده بسیج دانش آموزی را در دستور کار دارد.

وی خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده شهدا، طرح هایی مانند پیروان ولایت در مدارس، گردهمایی گرامیداشت شهدا با حضور در محلات و فراخوان عمومی اهالی محل، گروه های بصیرتی، یادواره های شهدا و برگزاری اردو های مختلف از جمله فعالیت های بسیج دانش آموزی شهرستان شاهرود طی سال گذشته بوده است.

میرابوالحسنی درباره فعالیت انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان شاهرود نیز اظهار کرد: این انجمن از ریشه دار ترین تشکل های اسلامی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که همچنان با صلابت و قدرت ادامه حیات می دهد و امروز این تشکل در شاهرود از اعضای خوبی برخودار است و برگزاری دوره های سبک زندگی اسلامی، گفتمان های اسلامی، نشست های تخصصی، تقویت بنیه علمی، نمایشگاه های شاخص، قرارگاه های دانش آموزی را بر عهده دارد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان در مورد فعالیت های سازمان دانش آموزی در شهرستان شاهرود نیز عنوان کرد: سازمان دانش آموزی تشکلی است که با هدف ایجاد شور و نشاط در بین جوانان تشکیل شده و در بین پسران با عنوان پیشتازان و در بین دختران با نام فرزانگان معروف است این تشکل در واقع پس از انحلال پیشاهنگی در زمان طاغوت ایجاد شد و نحوه زندگی در شرایط سخت، برپا ساختن چادر و کمپینگ، مهیا ساختن غذا با کمترین امکانات، اردوهای ویژه و تمرینات سبک زندگی از جمله وظایف آن است.

وی تاکید کرد: تشکل های دانش آموزی امروز از جایگاه ویژه ای در بین مجموعه مدیریت آموزش و پروش و مدارس برخوردار هستند این تشکل ها به خوبی توسط مدیران و مسئولان به رسمیت شناخته شده و تصمیمات آنها غالبا اجرایی می شوند همچنین امیدواریم با حمایت مجموعه عوامل مدیریت شهرستانی و استانی شاهد افزایش فعالیت های این تشکل ها در سطح استان سمنان باشیم.

در این مراسم نمایندگان تشکل های دانش آموزی به بیان نحوه فعالیت خود در مدارس پرداختند و از نماینده منتخب مردم در مجلس خواستند تا با پیروی از بیانات ولایت در مسیر رشد و تعالی انقلاب اسلامی و حفظ و حراست از آرمان های انقلاب و خون شهدا قدم بردارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها