خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

جمع‌آوری بیش از 13700 برق غیرمجاز در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برق‌های غیرمجاز و تست لوازم اندازه‌گیری گفت: در سال گذشته 13 هزار و 708 مورد برق غیرمجاز جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۸۶۶۸۶۲۵
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حاجی‌رضا تیموری امروز در مراسم روز کار و کارگر و روز صنعت برق ابراز داشت: بدون شک نقش کارگران و تلاش و همت آنان در پیشرفت کشور انکارناپذیر است و کارگران در تمام عرصه‌ها نقش پررنگی داشته‌ و دارند.

وی گفت: اینکه با افتخار می‌گوییم 100 درصد جمعیت شهری و روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند با تلاش شبانه‌روزی کارگران بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برنامه‌ریزی و اولویت‌های شرکت افزود: اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نخستین اولویت است.

وی افزود: با 24 مکانیسم اجرایی چون کاهش طول شبکه فشار ضعیف، استفاده از ترانس‌های کم ظرفیت و کم تلفات، استفاده از کابل خودنگهدار، اصلاح سطح مقطع خطوط فشار ضعیف و فشار متوسط، تعویض و جایگزینی کنتورهای معیوب، جمع‌آوری برق‌های غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند، تست و بازرسی لوازم اندازه گیری تلاش می‌شود تا از هدررفت انرژی جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: کاهش تلفات انرژی برق و جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی در رأس امور شرکت قرار دارد.

* تلفات استان به 11.5 درصد کاهش یافته است

وی با بیان اینکه طی پنج سال گذشته تلفات انرژی برق کنترل شده و درصد تلفات از 22.5 درصد به 11.5 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: در سال گذشته 13 هزار و 708 مورد برق غیرمجاز نیز جمع‌آوری شده است.

تیموری با بیان اینکه 5 هزار و 437 مورد برق غیرمجاز به انشعاب مجاز تبدیل شده است، گفت: از این تعداد 246 مورد آن با حکم محاکم قضایی تبدیل به انشعاب دائم شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال 94 تعداد 237 هزار کنتور تست و بازرسی شده که متأسفانه حدود 35 هزار مورد از انشعابات مشترکان معیوب بود و میزان واقعی مصرف انرژی را نشان نمی‌دادند که با این اقدام از هدررفت انرژی برق به میزان 231 میلیون کیلووات ساعت جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه این میزان به عبارتی 6.5 درصد از تلفات انرژی استان و به قیمت یارانه‌ای در استان معادل 91 میلیارد ریال است، عنوان کرد: با یک درصد کاهش تلفات انرژی در کشور صرفه‌جویی به میزان 250 میلیارد تومان حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 94 تعداد مشترکان برق استان به 685 هزار مشترک رسیده است، گفت: تا پایان سال گذشته مشترکان برق استان 803 میلیارد ریال به شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بدهکار هستند.

تیموری با بیان اینکه از دیگر اولویت‌های کاری شرکت وصول مطالبات و افزایش درآمد شرکت است، ابراز داشت: درصد وصول در سال گذشته 91 درصد بوده و براساس برنامه امسال وصول 100 درصدی مورد انتظار است.

* جذب اعتبارات 140 میلیارد ریالی در بند (ز) طی سه سال گذشته در روستاها

وی با اشاره به با استفاده از اعتبارات بند(ز) در راستای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی افزود: جذب اعتبارات 140 میلیارد ریالی در بند (ز) طی سه سال گذشته در روستاها فرصت مناسبی برای جذب 6 هزار و 733 مشترک جدید، احداث و اصلاح 264 کیلومتر از شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف، احداث و تعمیر 42 دستگاه پست هوایی، تعویض 4 هزار کنتور معیوب و نصب 4 هزار و 618 دستگاه چراغ معابر بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید بر مدیریت مصرف انرژی و پیک‌سایی عنوان کرد: مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه عملکرد استان و همراهی مردم موجب شد تا در سال گذشته تابستان بدون خاموشی داشته باشیم، افزود: همراهی و مشارکت تمام مشترکان به خصوص کشاورزان و صنایع می‌تواند در عبور از گرمای تابستان امسال نیز کارگشا باشد.

تیموری با بیان اینکه صنعت برق کشوردر افق برنامه ششم در نظر دارد 2 تا 3 هزار مگاوات از مولدهای مقیاس کوچک نصب و بهره برداری کند، بیان کرد: در حال حاضر پیگیر استفاده از انرژی خورشیدی و کمک به حضور سرمایه‌گذار در استان برای احداث دو نیروگاه خورشیدی به قدرت 14 مگاوات هستیم.

وی کسب 8 عنوان برتر کشوری و دو رتبه استانی را از دیگر موفقیت‌های شرکت عنوان کرد و افزود: ایمنی و تلاش برای کاهش نرخ حادثه و صیانت از نیروی انسانی نیز از دیگر محورهای کاری شرکت است چراکه از مهمترین ویژگی‌های نیروی انسانی کارآمد، تعهد، تخصص، مسئولیت‌پذیری و رعایت مسائل ایمنی است.

*برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی به تعداد 12 هزار نفر ساعت

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در ادامه با اشاره به برگزاری 6 جلسه ایمنی طی سال گذشته افزود: این جلسات 82 مصوبه داشت که 72 مصوبه اجرایی و 10 مصوبه نیز در دست اقدام است.

ایرج والیزاده با اشاره به رفع حریم و شناسایی و اصلاح یک هزار و 451 مورد نقاط حادثه‌خیز برق بیان داشت: برگزاری 137 گردهمایی ایمنی، 106 کمیته حفاظت و ایمنی در واحدهای اجرایی و برگزاری 45 نشست ایمنی با پیمانکاران از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود: در سال 94 هیچ گونه حادثه درون‌سازمانی نداشتیم اما در بخش پیمانکاری دو حادثه رخ داد که بر این اساس شدت حادثه برون‌سازمانی 3.5 درصد بوده است.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی به تعداد 12 هزار نفر ساعت در سطح استان عنوان کرد: از دیگر اقدامات برجسته دفتر ایمنی ارائه گواهی تأیید صلاحیت ایمنی به پیمانکاران بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات