خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از فعالیت 6 هزار و 151 حلقه چاه آب کشاورزی برقدار در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۲۱۸۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حاجی‌رضا تیموری با اشاره به وجود 12 هزار و 400 حلقه چاه کشاورزی دارای پروانه در سطح استان اظهار داشت: از این تعداد 6 هزار و 151 حلقه برقدار و 6 هزار و 200 حلقه چاه پروانه‌دار بی‌برق هستند.

وی با بیان اینکه حدود 50 درصد چاه‌های پروانه‌دار استان برقدار هستند، افزود: برای برقدار کردن چاه‌های دیگر نیز بر اساس مصوبه شورای اقتصاد دولت چهار روش در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: برقدار کردن با استفاده از انرژی خورشیدی، انرژی بادی، مولدهای مقیاس کوچک و با استفاده از شبکه‌های موجود برق از جمله روش‌های یاد شده است.

وی ادامه داد: سه روش اول توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود و تمام هزینه‌های خود را می‌تواند از دولت دریافت کند و در روش چهارم که برقدار کردن با استفاده از شبکه‌های موجود برق و توسط شرکت برق با حضور کشاورزان صورت می‌گیرد.

تیموری با اشاره به آمادگی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برای برقدار کردن چاه‌های کشاورزی عنوان کرد: تعداد چاه‌های آب کشاورزی برقدار فعال تا پایان سال گذشته 6 هزار و 151 حلقه بوده که از این تعداد برای یک هزار و 915 چاه کشاورزی کنتور هوشمند نصب شده که شامل 31 درصد می‌شود.

وی ابراز داشت: 4 هزار و 236 دستگاه دیگر نیز طی چند سال آینده نصب خواهد شد که 69 درصد از چاه‌های برقدار فعال را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: تسریع کار در نصب کنتورهای هوشمند به معرفی کشاورزان توسط شرکت آب منطقه‌ای استان و همکاری کشاورزان برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها بستگی دارد.

وی با اشاره به مزایای نصب کنتورهای هوشمند بیان کرد: امکان مدیریت برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی و حفظ منابع آب زیرزمینی برای پایداری اقتصاد کشاورزی و تخصیص اعتبار یا حق‌آبه به کنتورهای برق با استفاده از کارت هوشمند برای جلوگیری از اعمال جریمه اضافه برداشت توسط بازرسان آب منطقه‌ای از مزایای این کنتورها است.

تیموری عدالت در توزیع آب بین کشاورزان، امکان قرائت کنتور از راه دور بدون مراجعه به کشاورزان و ثبت اطلاعات برای مطالعه دشت‌ها و برنامه‌ریزی مسئولان را نیز از مزایای کنتورهای هوشمند برشمرد.

وی با اشاره به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تصریح کرد: استفاده بهینه از منابع انرژی یکی از راه‌های تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید بر استفاده از استخر و مخازن ذخیره آب برای آبیاری کردن گفت: استفاده از سیستم‌های مکانیزه به جای روش‌های سنتی، جایگزین کردن پمپ‌های شناور به جای شفت و غلافی، نصب خازن مناسب در تابلوهای برق و نصب اینورتر برای راه‌اندازی الکتروموتور به جای تابلوهای ستاره مثلث از راه‌های مصرف بهینه انرژی هستند.

وی با بیان اینکه سامانه 1421 تلفن گویا شرکت در راستای ارائه راهکار‌های مدیریت مصرف راهنمای مشترکین برق استان است، افزود: با توجه به در پیش بودن فصل گرما همانند سال گذشته طرح‌هایی برای کشاورزان و صنایع در نظر گرفته شده تا امسال نیز به سلامت از پیک تابستان عبور کنیم.

تیموری با اشاره به طرح‌های مشارکت کشاورزان برای کنترل برق مصرفی اظهار داشت: در صورتی که مشترکین کشاورزی به مدت چهار ساعت از 8 شب تا 12 شب موتور چاه خود را خاموش کنند از برق رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در تابستان سال گذشته 2 هزار و 500 مشترک از این طرح استفاده کردند، ادامه داد: کشاورزان از 15 تیر ماه تا 15 شهریور ماه سال جاری می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: با همکاری کشاورزان طی سال 94 از یک طرف برق مصرفی آنان رایگان شد و از طرف دیگر نیز 67 مگاوات از پیک بار برق استان کاسته شد.

وی ابراز داشت: این اقدام کمک به اقتصاد کشاورز و دولت و تأمین برق پایدار، مستمر و بدون خاموشی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات