کارشناس ارشد مشاوره اسلامی:

تأثیرگذاری فکری بر ملت‌ها با رعایت دستورات اسلامی در کشور عملی شود

یک کارشناس ارشد مشاوره اسلامی و مدرس حوزه گفت: امروزه کپی برداری از زندگی غرب در بین افراد جامعه به ویژه جوانان شایع شده و سبک غربی توانسته عقاید خود را به ویژه در مسائل فردی به آنها القاء کند و در مسائل اجتماعی نیز به صورت برقراری ارتباط نادرست خود را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۳۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محسن رفیعی، کارشناس ارشد مشاوره اسلامی و مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبریدر این زمینه که تحقق تمدن اسلامی یکی از اهداف انقلاب اسلامی است، گفت: از موارد مهمی که ایشان به آن تکیه دارند توجه بیشتر به سبک زندگی اسلامی ایرانی و فعالیت در این حوزه است.

 

سبک زندگی مناسب می‌تواند بسیاری از مشکلات درون خانواده از جمله همسران را برطرف کند

این کارشناس ارشد مشاوره اسلامی و مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ارتقاء سبک زندگی اسلامی_ ایرانی باعث حل شدن بسیاری از مشکلات در جامعه می‌شود، افزود: خانواده یکی از مهمترین ارکان یک جامعه محسوب می‌شود و سبک زندگی مناسب می‌تواند بسیاری از مشکلات درون خانواده از جمله زن و شوهر را برطرف کند.

 

حجت الاسلام رفیعی، اظهار کرد: بعضی از متفکران و علما در آثار خود به مقدمات اصلاح سبک زندگی دینی اشاره دارند، از جمله دکتر کاویانی یا آیت‌اله جوادی آملی که در کتاب مفاتیح الحیات متذکر می‌شوند برای تغییر سبک زندگی باید از ائمه و متون دینی کمک بگیریم.

 

وی مؤلفه‌های اصلی برای تغییر سبک زندگی از زبان دکتر کاویانی را دارای سه تغییر اساسی در زندگی افراد بیان کرد و گفت: در این رابطه باید در مؤلفه فردی، سپس اجتماعی و خانوادگی تغییرات لازم داده شود تا بتوانیم زندگی متفاوتی را رقم بزنیم.

 

سبک غربی توانسته عقاید خود را به ویژه در مسائل فردی به جوانان القاء کند

کارشناس ارشد مشاوره اسلامی و مدرس حوزه و دانشگاه تأکید کرد: امروزه کپی برداری از زندگی غرب در بین افراد جامعه به ویژه جوانان و افراد جامعه بسیار شایع شده و سبک غربی توانسته عقاید خود را به ویژه در مسائل فردی به آنها القاء کند، که البته این موضوع در مسائل اجتماعی نیز به صورت برقراری ارتباط نادرست بین مردم خود را نشان می‌دهد.

 

اگر در جامعه‌ اسلامی دستورات دینی پیاده نشود قطعاً احکام آن نیز اجرا نخواهد شد

حجت الاسلام رفیعی، با اشاره به اینکه سبک زندگی خانوادگی ما شبیه سبک زندگی اسلامی نیست، عنوان کرد: اگر در جامعه‌ی اسلامی دستورات دینی پیاده نشود قطعاً احکام آن نیز اجرا نخواهد شد، مثل پرداختن خمس، زکات و غیره لذا اولین کار برای صادر کردن سبک اسلامی- ایرانی به دنیا تغییر آن به وسیله سه مؤلفه گفته شده باید مدنظر قرار گیرد.

 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه شرایطی برای تشکیل جامعه اسلامی مدنظر است، اظهار کرد: مهمترین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنیم خانواده و تربیت درست فرزندان است که اگر بر اساس پیروی از احادیث و فرمایشات اهل بیت علیه السلام انجام شود، بدون شک بدنه جامعه نیز اصلاح می‌شود و اگر این مؤلفه اصلی دچار نقص یا  بیماری شود جامعه را نیز دچار چالش خواهد کرد.

 

کارشناس ارشد مشاوره اسلامی و مدرس حوزه و دانشگاه در پایان ضمن پاسخ به اینکه برای تأثیرگذاری فکری ملت‌ها از اسلام و سبک زندگی اسلامی ایران چه باید کرد، گفت: اگر ما بتوانیم الگوها و احکام مسائل دین مبین اسلام را به صورت عملی در جامعه پیاده کنیم و باعث شویم مردم کشورهای دنیا به وضوح تأثیرات عملی آن را ملاحظه کنند، آن را خواهند پذیرفت و در زندگی عملی خواهند کرد که مستلزم تغییر در ساختار اداری، نظام اخلاقی و رفتاری است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار