فرمانده پایگاه بسیج شرکت رینگ سازی مشهد در گفتگو با «بسيج»:

دولت بدهي خود را به واحد‌هاي صنعتي پرداخت كند

فرمانده پایگاه بسیج شرکت رینگ سازی مشهد بيان داشت: عدم پرداخت بدهي دولت به واحد‌هاي صنعتي کاهش نقدینگی در صنعت را به دنبال دارد.
کد خبر: ۸۶۶۴۳۰۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
علی اصغر شمقدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: یکی از موثرین ترین افراد در تحقق اقتصاد مقاومتی کارگران هستند چرا که مقام معظم رهبری در بحث مقاوم سازی اقتصاد به حمایت از کار و تولید ملی تاکید کردند و نقش کارگران در این راستا بصورت افزایش بهره وری و کار بهتر و مفیدتر خود را نشان می دهد.

وی به بحث توجه به ابتکارات و خلاقیت نظام پیشنهادات در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در این خصوص سه جایگاه نقش ایفا می کنند که شامل بسیج مهندسین صنعتی، بسیج علمی و بسیج کارگری است که بسیج کارگری در اين مهم بسیار ضعیف عمل کرده است.

شمقدری در ادامه افزود: بسیج کارگری باید اصلاح ساختار شود و در مورد مذکور، ماموریت این سازمان بايد پررنگ تر شود.

وی تصریح کرد: دولت باید اعتقاد به این داشته باشد که مشکلات اقتصادی کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی حل می شود نه با واردات ولی چنانچه فکر کند که می توان با کشورهای دیگر این مساله را حل کرد اتفاقات خوبی نخواهد افتاد.

فرمانده پایگاه بسیج شرکت رینگ سازی مشهد اظهار داشت: دولت با هدایت تعرفه های گمرکی، بخشودگی مالیات و پرداخت بدهی های خود به مجموعه صنعت می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع نماید چه بسا که بسیاری از شرکت های خصوصی، نیمه دولتی و حتی دولتی هستند که از دولت طلبکار هستند و این کاهش نقدینگی در صنعت را به دنبال دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیشتر شهدای کارگری ما مربوط به جنگ تحمیلی هستند و کارگران در دفاع مقدس در تامین تسحیلات نظامی و نیز حضور در صحنه نبرد نقش موثری داشتند.

شمقدری ادامه داد: الان که در جهاد اقتصادی و فرهنگی قرار داریم نقش کارگران ما در مقابله با دشمنان بسیار موثر خواهد بود و مجموعه سپاه و بسیج باید رویکردهای خود را تنظیم و ماموریت بسیج کارگری را در حوزه های کاری و اقتصادی تعریف کند.

سرپرست امور پرسنلی شرکت رینگ سازی مشهد پیشنهاد ادغام بسیج مهنسین صنعتی و کارگری را داد و بیان داشت: چنانچه این اتفاق بیفتد این دو قشر بسیج تاثیرگذاری بیشتری در حوزه تولید و صنعت خواهند داشت چرا که متاسفانه بسیج مهندسین صنعت حضورش در صنعت بسیار ضعیف است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها