خبرهای داغ:
در يكي از وسيع ترين زیستکره هاي جهان؛

جشنواره گردشگري سفر به توران برگزار مي شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: چهارمین جشنواره گردشگری "سفر به توران" در بیارجمند برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۴۲۵۳
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
   به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حميدرضا حسني در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:  اين جشنواره هفدهم ارديبهشت ماه امسال در روستای هدف گردشگری رضا آباد بخش بیارجمند برگزار مي شود.

  وي هدف از برگزاري اين جشنواره را آشنايي گردشگران با جاذبه‌های طبيعي شهرستان به ويژه منطقه نمونه  گردشگري رضا آباد بخش بیارجمند عنوان كرد و گفت: این جشنواره با همکاری بخشداری، اداره پارک ملی توران و  شورای اسلامی و دهیاری روستای رضا آباد برگزار مي‌شود.

حسني با بيان اينكه شهرستان شاهرود از ظرفيت بالایی در زمینه برگزاري تورهای طبیعت‌گردی برخوردار است، گفت: حضور گردشگران و بهره مندی جوامع محلی از مواهب گردشگری و صنعت توریسم، بهترین انگیزه براي حفظ محیط زیست و میراث طبیعی است.

وي با اشاره به اينكه اين منطقه بزرگترين منطقه تحت حفاظت سازمان محيط زيست كشور است، گفت:توران از نظر پوشش گياهي از تنوّع بالايي برخوردار است و در ميان گونه هاي جانوري آن برخي از نادرترين گونه ها مانند يوزپلنگ آسيايي، گورخر ايراني و پرندگاني همچون زاغ بور و هوبره ديده مي‌شود.

حسنی افزود: در مجموعه روستاهای این منطقه طوایف و ایلات مختلفی سکنی دارند و بافت گلیم، توبره، پلاس، سوزن دوزی و تهیه البسه محلی از جمله صنایع دستی مردم این منطقه است.

زیستکره توران با بیش از یک میلیون و 400 هزار هکتار وسعت دومین ذخیره گاه زیستکره جهان از نظر وسعت محسوب می شود که از سه قسمت پارك ملّي، پناهگاه حيات وحش و منطقه حفاظت شده تشكيل شده است. اين منطقه در قسمت جنوبي جاده تهران - مشهد و در قسمت شمال شرقي دشت كوير قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها