خبرهای داغ:
آیت‌الله سعیدی:

نگذاریم نغمه‌های سازش درخت مقاومت را بخشکاند

امام جمعه قم گفت: نباید بگذاریم نغمه‌های سازش و مذاکرات ذلت‌بار درخت تنومند مقاومت را بخشکاند و در ایران اسلامی تنها نسخه نجات‌بخش ایستادگی در برابر آمریکای عهدشکن است.
کد خبر: ۸۶۶۳۸۳۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قم برگزار شد، اظهار کرد: کافران می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند، در حالی که خداوند از نور خود محافظ می‌کند، حال اینکه کافران خوش‌ نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کفار به دنبال این هستند که ولایت امام علی(ع) را خاموش کنند، اظهار کرد: رکن نخست تقوا این است که انسان از خدا بترسد، رکن دوم پرهیز از گناه و رکن سوم غرض انسان برای نزدیک شدن به خداوند است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با گرامیداشت روز شوراها اظهار کرد: امیدواریم که شوراها به معماری و شهرسازی متناسب با حیات طیبه اسلامی توجه داشته باشند.

سعیدی با اشاره به سالروز شکست آمریکایی‌ها در طبس بیان کرد: این واقعه پیامی را برای ما به دنبال داشت که همانا دست خداوند پشتیبان انقلاب و نظام است.

وی با بیان اینکه کشور در حال و هوای ولادت امام علی(ع) است، اظهار کرد: امام علی(ع) ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی در بین صحابه و حتی در بین همه انسان‌ها دارد، ولادت در کعبه از جمله این ویژگی‌هاست و از نظر علمی حضرت در مقامی بسیار والا قرار دارند.

امام جمعه قم با بیان اینکه حضرت علی(ع) نخستین ابراز کننده ایمان است، افزود: رزمنده بی‌بدیل جنگ‌های اسلام امیرالمومنین علی(ع) است و ایشان در عرصه کمک به محرومین و ایتام در درجه والایی قرار دارد.

وی افزود: وقتی علی(ع) را می‌خواستند غسل بدهند، جای هزار ضربت نیزه و شمشیر در بدن مبارک ایشان بوده و این نشان‌دهنده زحماتی است که آن حضرت برای حفظ اسلام متحمل شدند.

سعیدی با اشاره به برگزاری اعتکاف به صورت گسترده در سراسر کشور افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی تعداد بسیار زیادی از مردم در اعتکاف شرکت می‌کنند و اکثر شرکت‌کنندگان در اعتکاف جوانان هستند و جوانان به خوبی دریافته‌اند که هویت ایشان در عشق به خداوند نهفته است.

وی با بیان اینکه اعتکاف سراسر انس با خداوند و توسل به اهل بیت(ع) است بیان کرد: در یک تحلیل منصفانه باید گفت به تعداد جوانانی که در اعتکاف حضور یافته‌اند، تیر دشمن در انحراف جوانان به سنگ خورده است و این موفقیتی برای نظام ما به شمار می‌رود.

امام جمعه قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان و فرهنگیان خاطرنشان کرد: رهبری تذکر دادند که اگر ما در برابر استکبار کوتاه بیاییم، آنها توقعات خود را بیشتر می‌کنند و در عرصه‌های مختلف قصد نفوذ دارند.

سعیدی با بیان اینکه روزی از بمب هسته‌ای سخن می‌گفتند و اثبات کردیم که دروغ است، افزود: 90 روز از برجام می‌گذرد و به اعتراف اوباما و کری کشور ما به همه تعهدات خود عمل کرده است، ولی تعهدات غربی‌ها هنوز روی کاغذ است.

وی تصریح کرد: مسئولان کشور مذاکرات را پیگیری می‌کنند، ولی دشمن جنایتکار ما همزمان با حضور مسئولان در آمریکا حکم دستبرد به اموال ما را صادر می‌کنند و با طرح نفوذ به دنبال این هستند که القاء کنند دنیای فردا دنیای گفتمان‌ها بوده و دنیای موشک‌ها نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تاکید کرد: دشمن ما عهدشکن است و برجام به خاطر بدعهدی‌های آمریکا به این روز افتاده است، در برجام هزینه‌های زیادی بر نظام تحمیل شد و هنوز از برجام استفاده نکردیم، آمریکایی‌ها به آزمایش موشکی ما اشکال وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه عنصر مفلوک و بی‌هویت آنها به عنوان نماینده حقوق بشر علیه ایران گزارش تهیه می‌کند، خاطرنشان کرد: رهبری گفتند که دشمنان از زورگویی دست‌بردار نیستند و تنها راه ایستادگی در بربر این دشمن زیاده‌خواه و مکار است.

سعیدی تصریح کرد: نباید بگذاریم نغمه‌های سازش و مذاکرات ذلت بار درخت تنومند مقاومت را بخشکاند و در ایران اسلامی تنها نسخه نجات‌بخش ایستادگی در برابر آمریکای عهد شکن است.

وی با اشاره به وفات حضرت زینب(س) گفت: اگر دنبال مصداق شاخص برای زهرا(س) هستیم، مصداق بارز حضرت زینب(س) است، آنهایی که در دفاع از حرم حضرت زینب به شهادت می‌رسند، اجر مهاجر و اجر مجاهد فی‌سبیل‌الله را دارند.
ارسال نظرات