خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی:

سردار نقدی و حامد زمانی مهمانان ویژه برنامه 5 اردیبهشت در طبس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: سردار محمدرضا نقدی مسئول سازمان بسیج مستضعفین و حامد زمانی خواننده انقلابی مهمانان مراسم 5 اردیبهشت در طبس هستند.
کد خبر: ۸۶۵۹۴۴۰
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، علی قاسمی صبح امروز در نشست برنامه ریزی بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر و 5 اردیبهشت در استانداری ضمن گرامیداشت پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست مفتضحانه امریکا در صحرای طبس اظهار داشت: ستاد بزرگداشت این روز در طبس برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه از پنج استان همجوار به مراسم این روز دعوت شده اند افزود: امسال این برنامه به صورت نیمه ملی برگزار می شود و از سال آینده به صورت ملی برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان عنوان کرد: برای بزرگداشت فتح خرمشهر برنامه ها در ستادهای شهرستانی اعلام می شود و ستاد استانی نیز توسط استاندار تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه برای بزرگداشت سوم خرداد نهادهای فرهنگی استان، صدا و سیما، بسیج و سپاه و شهرداری به صحنه می آیند ابراز داشت: ابلاغیه ای از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به دست ما رسیده که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به عنوان دبیر انجام وظیفه خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ادامه داد: تجلیل از رزمندگان فاتح خرمشهر و خانواده های شهدا را در دستور کار داریم.

قاسمی بیان کرد: مراسم صبحگاه مشترک توسط ارتش جمهوری اسلامی، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، تجمع شرکت کنندگان در عملیات بیت المقدس و سرکشی از خانواده های معزز شهدا، از دیگر برنامه های سوم خرداد است.

وی خاطرنشان کرد: توسط صدا وسیما روز سوم خرداد مارش عملیات سوم خرداد نواخته می شود سازمان اتوبوسرانی و شهرداری ویژه برنامه هایی در این روز در سطح شهرستان ها دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با اشاره به برنامه های پنج اردیبهشت افزود: سردار محمدرضا نقدی مسئول سازمان بسیج مستضعفین مهمان ویژه این روز است که با هدف تجلیل از خانواده شهید منتظر قائم، شهید شاخص سال 95 به استان ما می آیند.

وی عنوان کرد: حامد زمانی مهمان دیگر روز بزرگداشت شکست تاریخی امریکا در صحرای طبس است و گروه سرودی از خود استان نیز در این روز برنامه اجرا می کنند.

قاسمی گفت: رونمایی از کارت ملی شهید منتظر قایم توسط ثبت احوال، رونمایی از تمبر یادبود پنجم اردیبهشت توسط شرکت پست استان و برنامه گروه سرود توسط انجمن اسلامی دانش آموزان را در این روز داریم.

وی با بیان اینکه برنامه های بزرگداشت این روز را در شهرستان ها داریم اظهار داشت: در دانشگاه های استان برنامه های متنوع و جانبی از جمله کرسی های آزاد اندیشی داریم که بزرگداشت این روز بر عهده معاونت فرهنگی ـ پژوهشی دانشگاه است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت: در مراسم پنجم اردیبهشت ماه از سه خانواده شهید حسن باقری ، منتظر قایم و شهید رحیمی تجلیل می شود.

وی ادامه داد: شهید منتظر قائم تنها شهید واقعه طبس در سال 59 متولد فردوس بوده است و در شورای شهر فردوس و بیرجند مصوب شده که یادمانی برای ایشان ساخته شود .

قاسمی عنوان کرد: موزه صحرای طبس نیز در حال ساخت است که برای همیشه در آن منطقه برای بازدید عموم مردم دایر است.

گفتنی است در این جلسه مدیر کل صدا و سیما ، حوزه هنری، مدیر فرهنگی آموزش و پرورش، بنیاد شهید و اوقاف و امور خیریه نظرات و برنامه های خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/ 12165

ارسال نظرات
پر بیننده ها