خبرهای داغ:

تشکیل گروه‌های تخصصی روایتگری روحانیون

نماینده موسسه روایت سیره شهدا از تشکیل گروه‌های تخصصی روایتگری وقایع دوران دفاع مقدس در سطح روحانیون خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۸۸۳۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سید محمدعلی میرزاده، نماینده موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی-تبلیغاتی این موسسه اظهار کرد: این ستاد چندین سال است که فعالیت خود را در قالب ستاد راویان روحانی شهید ضابط انجام می‌دهد.برای نمونه این موسسه طلاب علوم دینی را از اول اسفند ماه هر سال به‌عنوان راوی روحانی در مناطق عملیاتی مستقر می‌کند.همانطور که سپاه پاسداران، ارتش، جهاد و دیگر ارگان‌های مربوطه راوی خاص خود را دارند، روحانیت نیز به‌عنوان یک قشر نقش‌آفرین در دوران دفاع مقدس، از راوی خاص خود استفاده می‌کند.

میرزاده با اشاره به شیوه روایتگری روحانیون گفت: روایتگران روحانی در مرحله نخست به دنبال تبلیغ و انتقال معارف دین مبین اسلام در قالب فرهنگ جهاد و شهادت هستند.

وی با بیان اینکه موسسه روایت سیره شهدا جهت ارائه بهتر خدمات فرهنگی از چندین سال قبل ذائقه و سلیقه‌های مختلف جامعه مخاطب را احصاء کرده است، افزود: به همین علت دوستان ما در معاونت جذب و اعزام راوی، به سمت اجرای کار تخصصی متناسب با اقشار مختلف گرایش پیدا کرده‌اند.

میرزاده در تبیین نحوه کارکرد گروه‌های روایتگر تخصصی گفت: در عرصه تخصصی ۵ گروه راوی در اختیار داریم که گروه اول را روایتگران دانشجویی تشکیل می‌دهند؛ یعنی در خصوص پوشش گروه‌های دانشجویی، ما از روحانیون ویژه استفاده می‌کنیم؛ تا به‌طور ویژه و تخصصی کار روایتگری مناطق عملیاتی برای قشر فرهیخته جامعه انجام پذیرد.

نماینده موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: گروه دوم تخصصی را گروه راویان طلاب برای مقطع دانش‌آموزی تشکیل می‌دهند، که در این گروه نیز سعی شده تا با زبان و سطح دانش‌آموزی، مباحث روایتگری از مهر ماه تا پایان سال تحصیلی که زمان برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی است، انجام شود.

وی اضافه کرد: گروه تخصصی سوم روایتگران روحانی را گروه بین‌الملل تشکیل می‌دهد؛ که در این گروه از طلاب جامعه‌المصطفی العالمیه قم استفاده می‌کنیم، افراد این گروه به زبان‌های اسپانیایی، انگلیسی، عربی و فرانسوی مسلط هستند و جهت ارائه و انتقال معارف جنگ و دفاع مقدس به زائران غیر ایرانی فعالیت می‌کنند.

میرزاده اظهار کرد: چهارمین گروه تخصصی موسسه روایت سیره شهدا را راویان جوان و پیشکسوت روحانی تشکیل می‌دهند که متناسب با شرایط سنی گروه‌های مخاطب وظایف محوله را در خصوص معرفی یادمان‌ها، شهدای شاخص و عملیات‌ها انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: پنجمین گروه تخصصی این موسسه را گروه راویان روحانی برای قشر روحانی تشکیل می‌دهد که این گروه مختص مخاطبان روحانی و طلاب حوزه‌های علمیه است.

نماینده موسسه روایت سیره شهدا اضافه کرد: طلاب و روحانیون روایتگر ما از سطح بالای علمی برخوردارند و معمولا پایه هفتم و هشتم یعنی دروس رسائل و مکاسب را پشت سر گذاشته‌اند؛ که ضمن روایتگری پاسخگوی مسائل شرعی و شبهات نیز هستند.

وی در خصوص تربیت طلاب روایتگر و ارتقای سطح توانمندی آنان در حوزه دفاع مقدس و فنون روایتگری گفت: معاونت‌های آموزش و پژوهش ما در این رابطه دوره‌های آموزشی مختلفی را با حضور امرا و سرداران ارتش و سپاه برگزار می‌کند و بدین‌وسیله آموزش‌های لازم را به روایتگران می دهند.

میرزاده با بیان اینکه موسسه روایت شهدا با دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت تبیلغ اوقاف و معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه سراسر کشور ارتباط و تعامل دارد، بیان کرد: در این مجموعه سالانه 2000 روایتگر روحانی را آموزش داده و تعداد ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از این افراد را به مناطق عملیاتی راهیان نور اعزام می‌کنیم.
ارسال نظرات