خبرهای داغ:
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق برگزار کرد:

نشست تخصصی آشنایی با چالش‌های‎ HSE ‎

نشست تخصصی آشنایی با چالش‌های HSE در منطقه شمالشرق به همت واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست و با حضور مدیر، معاونین، مسئول ایمنی و آتش نشانی و مسئولین واحدهای مختلف این منطقه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۸۵۱۱
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ مسئول واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق در جمع خبرنگاران گفت: انتظار داریم هرچه در عرصه‌های مختلف خدمات رسانی جلو می‌رویم، در عرصه‌های محیط زیست، ایمنی و بهداشت نیز به همان نسبت پیش برویم که البته مسائل ایمنی و بهداشت به لحاظ حفظ جان همکاران و تاسیسات از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

علی عرب‌یارمحمدی که در حاشیه برگزاری این نشست با خبرنگار ما گفت و گو می‌کرد؛ ادامه داد: نیروی انسانی و تاسیسات بزرگترین سرمایه‌های سازمان است و باید در حفاظت از آنها در برابر خطرات احتمالی کوشا باشیم، با رعایت نکات ایمنی هزینه‌های زیادی را از دوش دولت بر خواهیم داشت.

به گفته وی؛ این نشست تخصصی به منظور تحلیل چالش‌های اساسی حوزه HSE برگزار شده که محسن میرشجاع مسئول ایمنی و آتش نشانی منطقه شمالشرق پس از بیان تعاریف این حوزه به همراه مثال‌های مرتبط و پخش فیلم‌های آموزشی، با هم اندیشی مدیران واحدهای فنی، عملیاتی و ستادی، پیشنهادات لازم در این زمینه را بررسی کردند.

میرشجاع در این جلسه ضمن اشاره بر اجرای مجدد دوره پروانه کارهای گرم و سرد بصورت اثر بخش؛ تاکید کرد: حداقل یک هفته قبل از آغاز هر فعالیت متوسط یا بزرگ در منطقه، تیم تخصصی شش نفره‌ای متشکل از گروه‌های درگیر در فعالیت، برای تعیین الزامات فنی و HSE تعیین گردد.

وی در پایان اضافه کرد: تعیین هماهنگ کننده مستقلی برای این پروژه‌ها که البته باید از دانش کافی نیز برخوردار باشد، یکی دیگر از راهکارهای لازم برای کاهش احتمال بروز حادثه است که می‌تواند با هماهنگی سوپروایزر هر گروه، ضمن ارتباط بین اعضای گروه‌های مختلف، از ایجاد تداخل در حین فرایند کار جلوگیری کند.

گفتنی است: تهیه دستورالعمل تخصصی فعالیت‌های متوسط و بزرگ شامل شناسایی مخاطرات محیطی، بررسی ریسک، تعیین توالی فعالیت‌های گروه‌های مختلف به همراه اعلام برنامه زمانبندی، بیان تغییرات احتمالی و... بخشی از خروجی‌ اصلی این جلسه بود که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها