سردار عبداللهی خبر داد

تکمیل 85 درصدی10 طرح ملی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار داشت: 10 طرح بزرگ ملی در دستور کار این قرار گاه است که 85 درصد آن پیشرفت اجرایی داشته و بالغ بر 25 میلیارد دلار برای آنها هزینه شده است.
کد خبر: ۸۶۵۷۸۸۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار عبدالله عبداللهی عصر امروز در مراسم آغاز عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد گفت: در حوزه زیرساختها تاکنون این قرارگاه اقدامات بسیار ارزشمندی را در کشور انجام داده است.

وی ادامه داد: در حوزه پالایشگاهی و در کنار رقبای بزرگ دنیا فعالیتهای گسترده ای تاکنون صورت گرفته است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: در زمان تحریمها شرایط بگونه ای رقم خورد که غولهای بزرگ دنیا عرصه ساخت و ساز و فعالیت در ایران را ترک کردند و همین باعث شد مهندسان توانمند ایرانی مراحل 15 و 16 گازی را به بهره برداری برسانند.

وی افزود: تمامی مراحل ساخت این پروژه ها در داخل کشور صورت گرفته و این دو مرحله 52 میلیون مترمکعب گاز را به شبکه می دهند که این موضوع باعث بی نیازی واردت گاز از خارج از کشور شده است.

سردار عبدالهی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی عمل در عرصه فعالیتهای مختلف و این موضوع زمانی محقق می شود که ما از کمک دیگر کشورهای دنیا بی نیاز شویم.

وی با 10 طرح بزرگ ملی در دستور کار این قرار گاه اشاره و بیان کرد: تمامی این 10 پروژه 85 درصد پیشرفت اجرایی دارند و بالغ بر 25 میلیارد دلار برای آنها هزینه شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: در شرایط فعلی نیازمند اختصاص اعتبار شش میلیارد دلاری هستیم تا تمامی این 10 پروژه ظرف دو سال به بهره برداری برسد.

وی افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بیش از 700 هکتار مساحت دارد و باعث بی نیازی ایران از واردات بنزین می شود یکی از این پروژه های بزرگ ملی است.

سردار عبدالهی ادامه داد: با دستور رییس جمهوری کمبود اعتبار تامین شده و قطعا ظرف دو سال این پروژه ها به بهره برداری می رسند.

وی به برخی دیگر از فعالیتهای قرارگاه خاتم الانبیا در حوزه آب رسانی، معادن و صنایع نیز اشاره و بیان کرد: ساخت خط دوم قطار شهری مشهد به طول 14.5 کیلومتر که اکنون به پایان رسیده بخشی از فعالیتهایی تاکنون انجام شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد که امروز آغاز شد نیز ظرف 36 تا 40 ماه به پایان می رسد.

وی در ادامه اظهار کرد: افتتاح صحن حضرت زهرا(س) در نجف با 230 هزار مترمربع مساحتاز دیگر اقداماتی بود که چندی پیش به پایان رسید.

سردار عبداللهی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته اقداماتی در حوزه تامین آب شرب مشهد نیز انجام می شود، تامین 17 هزار تخت بیمارستانی بر اساس توافق انجام شده با وزیر بهداشت هم از دیگر اقداماتی می باشد که به صورت جدی در حال انجام است.

وی ادامه داد: قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد و در مسیر قم - تهران در حال فعالیتهای اجرایی آن هستیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: کارهای مطالعاتی قطار سریع السیر تهران - مشهد نیز انجام شده و به زودی وارد فعالیتهای اجرایی می شود تا زائران در آینده نزدیک مسیر تهران - مشهد را ظرف مدت سه ساعت طی کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها