خبرهای داغ:
رییس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه صنعتی شاهرود:

طی سال گذشته: مراجعه دو هزار و 500 نفربه مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه صنعتی شاهرود

رییس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه صنعتی شاهرود از مراجعه دو هزار و 500 نفر طی سال تحصیلی گذشتهبه این مرکز خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۷۰۸۶
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود،حسین خادمیان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه دو هزار و 500 نفر از مهر ماه سال 94 تا اسفندماه این سال به مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه مراجعه کرده اند افزود: این تعداد از خدمات پزشکی، مشاوره ای، راونپزشکی و تغذیه رژیمی بهره برده اند.

وی تصریح کرد:طبق بررسی های که تا کنون انجام شده، بالاترین تعداد مراجعین به این مرکز مربوط به اختلالات خلقی، اضطرابی، احساس غربت، شکت عاطفی و عشقی، مشکلات تحصیلی نظیر افت تحصیلی، عدم علاقه به رشته و مشروطی بوده است.

خادمیان راه اندازی دفتر ارتباط دانشگاه و خانواده در مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه صنعتی شاهرود راه اقدامی مهم عنوان کرد و اظهار داشت:مشارکت بیشتر والدین و مسئولان دانشگاه جهت رشد و ترقی دانشجویان در زمینه های آموزشی، رفاهی، تربیتی و کم کردن فاصله ای بین دانشجو، دانشگاه و خانواده از مهم ترین اهداف راه اندازی این دفتر است.

رییس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه صنعتی شاهروداضافه کرد: از زمان راه اندازی دفتر در آبانماه 94 تا اسفندماه این سال، حدود 180 نفر دانشجو و 12 مورد خانواده ها به این دفتر مراجعه کرده اند.

وی اظهار داشت: همچنین 95 دانشجو و 30 کارمند در نیمه دوم سال تحصیلی گذشته از خدمات مشاوره تغذیه مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه صنعتی شاهرود بهره مند شدند.

خادمیان، مشاوره های خانوادگی، پیش از ازدواج، روان درمانی، روان پزشکی، روان سنجی و مشاوره های شغلی، تحصیلی به صورت فردی و گروهی را از خدمات مرکز مشاوره دانشگاه شاهرود برشمرد.

رییس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه صنعتی شاهرود افزود: خدمات گروهی مرکز به صورت کارگاهی و در حوزه های مهارت های زندگی، مهارت های انتخاب همسر و آموزش پیش از ازدواج، کارگاه های مدیریت مطالعه و برنامه ریزی، کارگاه های آشنایی با آسیب های دوره دانشجویی، بهداشت باروری ویژه متاهلین، بهداشت تغذیه و بیمارهای رفتاری مثل اعتیاد و ایدز برگزار می شود.

وی برگزاری تاسیس و راه اندازی دفاتر مشاوره در دانشکده های معدن، برق، کامپیوتر، عمران، مکانیک، فیزیک و کلیه خوابگاه ها، برگزاری 10 کارگاه آموزشی جهت اساتید و 12 کارگاه آموزشی برای دانشجویان، برگزاری مسابقات علمی، هنری و ادبی با موضوع «اعتیاد و ایدز»، انتشار ماهنامه «پیک سلامت»، تهیه و توزیع 50 عنوان تراکت با(موضوع اعتیاد، ایدز و بهداشت روان)، تشکیل کانون همیاران سلامت دانشجویی،تشکیل15 جلسه کمسیون داخلی مرکز مشاوره جهت بررسی پرونده دانشجویان مشروطی، ارسال سیستمی کارنامه تحصیلی کلیه دانشجویان مشروطی به خانواده ها، انجام طرح پژوهشی آسیب شناسی مشکلات تحصیلی دانشجویان مشروطی و طرح پژوهشی وضعیت دینداری در بین دانشجویان جدید را از جمله فعالیت های مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه صنعتی شاهرود طی سال تحصیلی گذشته نام برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها