عضو انجمن حجامت ایران مطرح کرد

کاهش خوردن گوشت و کباب در فصل بهار، در گرمی مزاج‌ها

عضو انجمن حجامت ایران گفت: افرادی که دارای مزاج گرم و تر و در سن رشد قرار دارند باید از مصرف انواع کباب‌ها و گوشت‌ها که منجر به تولید خون غلیظ می‌شوند در فصل بهار پرهیزکنند.
کد خبر: ۸۶۵۴۴۷۰
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
به گزارش سرویس جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، دکتر اکبر کتابی، به طبیعت و مزاج فصل بهار اشاره کرد و گفت: فصل بهار دارای طبع گرم و تر است و فصلی است که در آن خون سازی شروع و معمولاً افرادی که دارای مزاج گرم و تر هستند دارای طغیان خون می‌شوند که برای پیشگیری و درمان آن حجامت را توصیه می‌کنیم؛ همچنین این دسته از افراد نباید در ایام نوروز و مابقی روز‌های فصل بهار پرخوری کنند.

عضو انجمن حجامت ایران، فصل بهار را بهترین فصل برای برداشت گیاهان دارویی دانست و گفت: فصل بهار، فصل رویش کل نظام طبیعت است و از منظر طب سنتی فصل بهار فصل رشد و نمو است و بهترین برداشت گیاهان دارویی در این فصل انجام می‌گیرد که می‌تواند برای افراد بسیار ثمربخش باشد، همچنین استفاده از میوه‌های فصلی و انواع آش با سبزیجات گیاهی در بهار نیز توصیه می‌شود.

بهار فصلی سودمند برای سوداوی‌ها است

این دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی ارمنستان، فصل بهار را فصل سودمندی برای افراد با مزاج سوداوی برشمرد و گفت: فصل بهار برای سوداوی‌ها بسیار فصل خوب و سودمندی است چرا که به دلیل سرد و خشک بودن افراد سوداوی و دردی که همواره از ناحیه استخوان تحمل می‌کنند فصل بهار می‌تواند در تجدید قوای این افراد تاثیر مثبت می‌گذارد.

کتابی، به تغذیه افراد با طبع گرم در این فصل اشاره کرد و افزود: افرادی که دارای مزاج گرم و تر و در سن رشد قرار دارند باید از مصرف انواع کباب‌ها و گوشت‌ها که منجر به تولید خون غلیظ می‌شوند در فصل بهار پرهیزکنند؛ چرا که به لحاظ طبیعت، بهار فصل خون رسانی است و با خوردن این مواد غذایی افراد ممکن است خدای ناکرده دچار طغیان خون و بیماری‌های دیگر شوند و در قبال آن از انواع سوپ و آش‌ها و دم کرده‌ها مثل گل بنفشه استفاده کنند.

مدرس دانشکده رفاه حجامت بهاره را در درمان آلرژی موثر دانست و اظهار کرد: برای درمان آلرژی تقویت سیستم ایمنی و تقویت مغز و قلب و کبد می‌تواند تاثیرگذار باشد که "حجامت آلرژی" را به آن دسته از افرادی که دچار بیماری آلرژی هستند نیز توصیه می‌شود.
ارسال نظرات