یک متخصص تغذیه بیان کرد؛

با خوردن نوبرانه به سرطان معده مبتلا می‌شوید

یک متخصص تغذیه گفت: گوجه سبز و چاغاله بادام از جمله میوه‌های نوبرانه بهاری هستند که به دلیل اینکه ترکیبات اسیدی دارند، به بافت معده آسیب می‌رسانند و باعث بروز سرطان معده می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۵۴۴۶۹
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، دکتر شهرام خزایی، گفت: معمولاً در فصل بهار با رنگ و بوی بهار میوه‌های نوبرانه نیز به بازار می‌آیند و مردم نیز از خوردن آنها بسیار لذت می‌برند اما نمی‌دانند که این میوه‌ها تا چه اندازه برای بدن آنها مضر است.

وی ادامه داد: گوجه سبز و چاغاله بادام از جمله میوه‌های نوبرانه بهاری هستند که به دلیل اینکه بافت‌های فیبری آنها هنوز کامل نشده و نارس هستند، کاملا برای دستگاه گوارش مضر هستند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: مشکل نارس بودن این نوبرانه‌ها باعث می‌شود که بعد از مصرف آنها با مشکلاتی از قبیل دل درد، نفخ شکم و سوهاضمه روبرو شوید.

خزایی، افزود: گوجه سبز و چاغاله بادام از جمله میوه‌های نوبرانه بهاری هستند که به دلیل اینکه ترکیبات اسیدی دارند، به بافت معده آسیب می‌رسانند و باعث بروز سرطان معده می‌شوند.

وی با بیان این مطلب که از خوردن نمک با میوه‌های نوبرانه بپرهیزید، گفت: افراد با این میوه‌ها نمک زیادی مصرف می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که مقدار زیادی از آنها را مصرف کنند که اصلاً برای دستگاه گوارش مناسب نیست.

خزایی، تصریح کرد: سعی کنید این میوه‌ها را کاملاً ضدعفونی کرده و بعد از شستشوی مناسب به مقدار کم مصرف کنید.

این متخصص تغذیه گفت: گوجه سبز مقادر زیادی "اگزالات" دارد و می‌تواند در سیستم کلیوی بدن مشکل ایجاد کند و سنگ‌های ادراری تولیدکند؛ کسانی که سابقه سنگ‌هایی از جنس اگزالات دارند بهتر است در خوردن گوجه سبز احتیاط بیشتری کنند و از خوردن زیاد از حد آن بپرهیزند و بعد از مصرف آن آب بخورند تا اگزالات موجود در آن از بین برود و دچار مشکل نشوند.

ارسال نظرات