لزوم حجاب در جامعه؛

بسیاری از مشکلات خانوادگی از اثرات منفی بی‌حجابی است

بسیاری از مشکلات خانوادگی از اثرات منفی بی‌حجابی به‌ وجود می‌آید که خانواده‌ها از آن بی اطلاع هستند، در صورتی که اگر در مورد آن اطلاعات داشته باشند بسیاری از مشکلاتشان حل می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۴۴۵۹
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، متاسفانه در جامعه امروزی از حجاب به‌ عنوان یک سد نام برده می‌شود که مانع فعالیت‌های اجتماعی زنان شده و به نوعی از آن به‌ عنوان یک معقوله عقب‌ماندگی یاد می‌شود که این یک اشتباه بزرگ و اساساً بی منطق است، چرا که افراد با حجاب به راحتی در جامعه می‌توانند فعالیت کنند و مشکلی برایشان به وجود نمی‌آید.

به جرأت می‌توان گفت بسیاری از مشکلات خانوادگی از اثرات منفی بی‌حجابی به‌ وجود می‌آید که خانواده‌ها از آن بی اطلاع هستند، در صورتی که اگر در مورد آن اطلاعات داشته باشند بسیاری از مشکلاتشان حل می‌شود.

مسئولین مرتبط بارها و بارها درباره اثرات منفی پدیده بی‌حجابی و بد حجابی تذکرهای زیادی داده‌اند.

آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضائی که 18 تیر ماه سال 94 برگزار شد، با اشاره به اینکه مراجع قضایی و نیروی انتظامی در مقوله حجاب و عفاف، باید بر اساس وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنند، گفته بود: حجاب و عفاف بر اساس قوانین روشن و نصوص شرعی باید رعایت شود.

وی در یکی دیگر از سخنرانی های خود درباره بی حجابی در پایتخت کشور گفت: خیابان‌های پایتخت بیشتر شبیه به سالن‌های مد است.

رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز در خانه ملت در مورد عفاف و حجاب و برخورد با این مساله مهم اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم تا مجموعه قوانین مربوط به این حوزه را احصا کنیم و مجموعه قوانینی که مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی و مقررات مصوب از سوی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی، مجموعه قوانینی است که در این حوزه موجود است.

وزیر کشور با بیان اینکه در قانون عفاف و حجاب 22 دستگاه دارای مسئولیت هستند، خاطرنشان کرد: وزارت کشور یکی از این دستگاه‌هاست که علاوه بر برعهده داشتن برخی از این مسئولیت‌ها، بخش هماهنگی و پیگیری نیز برعهده این وزارتخانه است.

وی عفاف و حجاب را یکی از اولویت‌های وزارتخانه متبوعش دانست و خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی، پیچیده، چند وجهی و دارای علل مختلف و متنوع است، به همین دلیل اگر تصور کنیم می‌توان در مدت کوتاهی این مسئله به شرایط مطلوب برسد، درست نیاندیشیده‌ایم، زیرا این اقدام امکان‌پذیر نیست.

رحمانی فضلی، نبود آیین‌نامه اجرایی برای دستورالعمل مربوط به قانون عفاف و حجاب را اشکال عمده این قانون ارزیابی کرد و گفت: منابعی برای اجرای این قانون دیده نشده است، منابعی در این زمینه در اختیار وزارت کشور نیست و منابعی در اختیار سایر دستگاه‌ها نیز قرار نگرفته است به همین دلیل هر زمان این مسئله را پیگیری می‌کنیم دستگاه‌ها بحث نبود منابع را مطرح می‌کنند.

حداد عادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در همین راستا اظهار داشت: در حال حاضر مردم متدین و انقلابی در این زمینه گلایه‌های زیادی دارند و یکی از خواسته‌هایشان از ما این است که فکری به حال حجاب شود، خیلی‌ها پیش از این که در مورد گرانی و مسائل اقتصادی صحبت کنند نگرانی خود را در مورد مساله عفاف و حجاب بیان می‌کنند و این یعنی مساله حجاب یک مساله و یک دغدغه روز است.
حجاب هم مصلحت فردی و هم مصلحت اجتماعی دارد یعنی اگر شخصی فکر کند که او برای خودش اینگونه پوششی را انتخاب کرده است کاملا در اشتباه است چرا که باعث ضربه زدن به نسل های متدین می شود، برای مثال اگر یک میکروب مسری در وجود من باشد هم برای من و هم برای جامعه و محیط اطراف ضرر دارد و این یعنی همه باید آن را رعایت کنند.

حال رعایت این اصل مهم در جامعه اسلامی که الگوی جوامع دیگر اسلامی قرار گرفته از مهمترین مسائل اجتماعی است که باید مسئولین فکری اساسی به حال آن کنند تا مبادا دشمن از این مسأله در صدد ضربه زدن به فرهنگ غنی اسلامی ما برآید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار