خبرهای داغ:

کاروان راهیان نور "شهید پاپیری" از مناطق عملیاتی دفاع مقدس خوزستان بازدید کرد

کاروان راهیان نور شهید والا مقام حسین پاپیری از شهرستان پیرانشهر استان آذر بایجان غربی با حضور در استان خوزستان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس این استان بازدید کرد.
کد خبر: ۸۶۵۲۲۶۸
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،کاروان راهیان نور شهید حسین پاپیری از شهرستان پیرانشهر استان آذر بایجان غربی  با حضور در خوزستان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس  این استان بازدید کرد.

این کاروان که به مناسبت آغاز تعطیلات سال نو و بازید از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس وارد استان خوزستان شده است پس از ورود به خوزستان در مقبره شهدای گمنام اندیمشک حضور یافته و به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

کاروان راهیان نور شهید والا مقام حسین پاپیری شهرستان پیرانشهر استان آذر بایجان غربی که با هدف بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان‌های جنوب و غرب کشور سفر معنوی خود را آغاز کرده‌اند پس از حضور در خوزستان و بازید و حضور در این مناطق سفر خود را به پایان خواهند رساند.

کاروان راهیان نور شهید حسین پاپیری شهرستان پیرانشهر استان آذر بایجان غربی با حدود 100 زائر سرزمین نور در مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس هشت ساله حضور یافته‌اند و از نزدیک با رشادت‌های شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی آشنا شده‌اند.

  شهید والا مقام حسن پاپیری در 1362 به عضویت سپاه ‌در‌آمده و پس از آن در منطقه مرزی پیرانشهر به فعالیت و مبارزه با اشرار و ضدانقلاب پرداخت و مسئولیت‌هایی را در اطلاعات، عملیات سپاه در کردستان بر عهده گرفت.

این شهید در تمامی جنگ‌های نا‌منظم و چریکی منطقه پیرانشهر حضور و نقش اساسی و تعیین کننده‌ای در طراحی عملیات‌ها، پاکسازی‌ها و درگیری‌ها با گروهک‌های ضد انقلاب داشت و در 26 مرداد ماه سال 1386 پس از بازگشت از ماموریت بر اثر سقوط بالگرد به شهادت رسید.

بیش از این کتاب زندگی نامه شهید حسین باپیری به نام "کم بژی کل بژی" و به معنای زندگی کوتاه و در قالب داستانی نوشته شده که برگرفته از مصاحبه با دوستان و خانواده اوست.

کتاب "کم بژی کل بژی" در قطع رقعی و 205 صفحه با شمارگان هزار نسخه و بهای 20 هزار ریال توسط  کنگره سرداران و 12 هزار شهید استان آذربایجان غربی منتشر شده است.

پیرانشهر یکی از شهرهای مقاوم و ولایت‌مدار کردنشین استان آذربایجان غربی بوده و با جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر در شمال غربی ایران واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها