خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی خبر داد:

اعزام بیش از 4400 دانش آموز به راهیان نور در سال جاری

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: از آغاز تا پایان عملیات اعزام، امسال 4 هزار و 434 دانش آموز از سراسر استان به راهیان نور جنوب اعزام شده اند.
کد خبر: ۸۶۴۶۸۷۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

غلامرضا اردونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: 15 اسفند ماه جاری اعزام راهیان نور دانش آموزی در سال 94 به پایان رسید.

وی با تشکر و قدر دانی از زحمات و تعامل آموزش و پرورش استان و ستاد سپاه استان عنوان کرد: آنچه که امسال در راهیان نور دانش آموزی به صورت ویژه دنبال شده است با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، زیارت همراه با معرفت بود.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی افزود: برای ایجاد فضای معنوی در اردوی راهیان نور با ایجاد فضاسازی یادمان ها و مدیریت راویان در زیارت با معرفت تحول جدی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه عملیات اعزام دانش آموزان از 11مهرماه سال جاری آغاز شد و در سه مرحله ادامه داشت یادآور شد: مرحله اول تا 30 مهرماه پایان یافت و مرحله دوم از اول بهمن تا آخر بهمن و مرحله سوم از نهم اسفند آغاز شد و تا 15 اسفند ادامه داشت.

اردونی اظهار داشت: در اعزام اسفند ماه از شهرستان قاین در مجموع 206 دانش آموز و از نهبندان 205 دانش آموز اعزام شدند.

وی ادامه داد: از آغاز تا پایان عملیات اعزام، امسال 4 هزار و 434 دانش آموز از استان به راهیان نور اعزام شدند. از همه شهرستانها دختران و پسران پایه دوم متوسطه که درس آمادگی دفاعی دارند؛ اعزام شده اند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه اعزام دانش آموزان به راهیان نور جنوب و خاص سال تحصیلی است اضافه کرد: با تشکیل کارگروه تخصصی ارزیابی داشتیم تا اشکالات و نواقض مرتفع شود و دانش آموزان بعد از بازگشت از سرزمین های نور متحول شوند.

وی تاکید کرد: اردوی راهیان نور دانش آموزی به مدت پنج روز طول می کشد که شاید طول آن کم باشد اما عمق و نتیجه آن مطلوب است و از ساعت ها و روزها کار پرورشی تاثیرگذارتر است .

اردونی اظهار کرد: دغدغه جدی ما از اعزام دانش آموزان به راهیان نور بازگشت آنان به سلامت به کانون گرم خانواده است و مراقبت و نظارت داریم که در طول مسیر اتفاقی برای آنان نیفتد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان در ساعت مدرسه و تحصیل اعزام می شوند و نیاز به همکاری کامل آموزش و پرورش است اما هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی افزود: با وجود اینکه اردوی راهیان نور کاملا اختیاری و به اضافه همراه با طرح خودیاری است اما امسال استقبال نسبت به سال های گذشته بهتر بوده که ما شرمنده دانش آموزان هستیم زیرا به دلیل کمبود وسیله نقلیه با مشکلاتی مواجهیم.

انتهای پیام/ 12165

ارسال نظرات
پر بیننده ها