خبرهای داغ:
در راستای گسترش فعالیت های قرآنی انجام می شود؛

امضاء تفاهم نامه همکاری تبلیغات اسلامی با کمیته امداد استان سمنان

اداره کل های تبلیغات اسلامی و کمیته امداد استان سمنان در راستای گسترش فعالیت های قرآنی و آموزش مددجویان این نهاد تفاهم نامه همکاری فی مابین امضاء می کنند.
کد خبر: ۸۶۴۱۱۱۹
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در نشستی با قائم مقام و معاون فرهنگی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود، ضمن اشاره به آمادگی این نهاد برای اشاعه فرهنگ قرآنی خصوصا در جوامع روستایی، بیان کرد: ظرفیت های سازمان تبلیغات اسلامی مانند دارالقرآن الکریم، خانه های قرآنی، روحانیان مستقر و مربیان قرآنی در راستای گسترش فعالیت های قرآنی با کمیته امداد همکاری خواهند کرد.

حجت الاسلام علی شکری افزود: امروز با گسترش فعالیت های قرآنی و دینی در روستاهای سطح استان، می توان آرامش و معنویات را در این جوامع افزایش و معضلات اجتماعی احتمالی مانند طلاق، اعتیاد، طلاق عاطفی، همسرآزاری، ماهواره و ... را کاهش داد.

وی بر ضرورت گسترش فعالیت های فرهنگی در روستاها تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی فرهنگی در روستاها به عنوان بخشی از فرایند توسعه پایدار روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به آثار و برکات گسترش فعالیت های دینی و قرآنی در روستاها، گفت: با اشاعه فعالیت های قرآنی در روستاهای استان می توان با معضلاتی که امروز حاصل تهاجم فرهنگی دشمنان و دوری از معنویات است، مقابله کرد.

شکری بیان کرد: در راستای اشاعه این فعالیت ها، اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، آمادگی دارد تا با اعزام روحانی، تربین مربی قرآنی، برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری گفتمان های دینی و شناسایی پتانسیل های موجود در روستاها در زمینه های مختلف معنوی و دینی با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همکاری کند.

وی افزود: می توان با برنامه ریزی دقیق و شناسایی نیازهای فرهنگی و دینی در روستاها متناسب با نیازهای فرهنگی آن مناطق اقدام کرد چرا که ما معتقدیم نیازهای فرهنگی در هر روستا متفاوت و متاثر از عوامل محیطی و اجتماعی متعدد است لذا این برنامه ریزی برای دستیابی به این منظور، تحقیق های میدانی و بررسی رفتارهای فرهنگی و اجتماعی مد نظر قرار دارد.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان نیز در این دیدار، با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط این نهاد در راستای اشاعه فرهنگ دینی در جوامع روستایی استان، گفت: تحقیق های میدانی و بررسی شرایط مددجویان کمیته امداد ساکن در روستاهای استان از سال گذشته تا کنون مدنظر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده است.

محمد شجاعان با اشاره به این مهم که کمیته امداد استان سمنان در این تحقیقات همه افراد جامعه را مورد مطالعه قرار داده است، بیان کرد: در این تحقیقات سعی شده است تا نیازها و معضلات فرهنگی هر روستا از غربی ترین شهرستان تا شرقی ترین مناطق استان سمنان مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانیم درک درستی از شرایط حاکم بر فرهنگ روستایی استان به دست آوریم.

وی افزود: تهیه نقشه راه و الگوی فرهنگی حاکم بر هر روستا با هدف برنامه ریزی فرهنگی و دینی برای کاهش معضلات فرهنگی روستاهای جامعه هدف توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان انجام می شود که امیدواریم نتایج این بررسی ها با همراهی نهاد های فرهنگ ساز جامعه منجر به تحولی قرآنی در این جوامع شود.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان، با بیان اینکه برنامه ریزی فرهنگی جوامع روستایی به تنها و با حضور تنها یک نهاد امکان پذیر نیست، گفت: در راستای رفع و یا کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی موجود در روستاهای استان و همچنین گسترش فعالیت های قرآنی در این جوامع، کمیته امداد امام خمینی(ره) نیازمند همراهی و همکاری سایر سازمان ها و ارگان های فرهنگ ساز جامعه مانند سازمان تبلیغات اسلامی است که امیدواریم انعقاد تفاهم نامه های همکاری در این زمینه، بتواند در آینده نه چندان دور زمینه ساز این تحولات باشد.

شجاعان بیان کرد: در این راستا کمیته امداد استان آمادگی دارد تا با انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برای راه اندازی خانه های قرآن روستایی و برگزاری برنامه های معنوی متنوع اقدام کند.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان مانند دارالقرآن الکریم، خانه های قرآنی، مربیان قرآنی، روحانیان اعزامی و ...می توان زمینه تحولات مثبت معنوی را در روستاهای استان مهیا ساخت لیکن برای تحقق این مهم کمیته امداد در روزهای آتی با بررسی جوانب امر، نسبت به نگارش تفاهم نامه هکاری بین این نهاد و اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اقدام خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها