خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور:

بصیرت نیاز ضروری برای مراورده با دنیا/ اقتصاد مقاومتی درسی از محتوای دفاع مقدس

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه کشور گفت: در مذاکرات پسا برجام خود با افرادی مراوده می‌کنیم که ما را در دوران همین مذاکرات، به سخترین شرایط کشاندند. ما نیازمند مراورده با دنیا و روابط حسنه با کشورهای همسایه هستیم اما حواسمان باشد که نیازمند بصیرت هم هستیم.
کد خبر: ۸۶۳۱۵۴۹
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سردار حسین قدیانی، رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه کشور در دیدار با خانواده شهدای فرهنگی شهرستان بیرجند ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: گنجینه‌ای در دوران دفاع مقدس داشتیم که برای این گنجینه ارزش‌های زیادی قائل هستیم برای واکاوی آن باید یادواره‌های بسیاری برگزارشود و در این مسیر نیز باید، دوران دفاع مقدس و خالقان آن را خوب بشناسیم.
 
 
 وی ادامه داد: ما متاسفانه برخی اوقات شاهد هستیم در بین بازگو کردن دفاع مقدس، تنها به ظواهر آن می‌پردازیم و محتوای آن را فراموش می‌کنیم در حالی که باید به محتوای آن بپردازیم چراکه آن محتوا بود که توانست جمهوری اسلامی را به عنوان پدیده متمایز در نظام هستی امروز مطرح کند.
 
 رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه کشور با اشاره به چفیه، که از دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است؛ گفت: در دوران دفاع مقدس از چفیه به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده می‌شد که بالاپوش، سفره نان، باند زخم عزیزان رزمنده و حتی به عنوان کفن شهدا استفاده می‌شد.
 
 قدیانی ادامه داد: چفیه کاربرد دیگری هم داشت محل تمیز دشمن از خودی نیز بود و این چفیه که در حال حاضر ما مفتخریم روی دوش خود انداخته‌ایم و به عنوان نماد استفاده می‌کنیم ابزار چند منظوره‌ای بوده است.
 
 وی متذکر شد: چنانچه ما می‌خواهیم در دوران امروز فعالیت کنیم باید مفاهیم دوران دفاع مقدس را خوب در جامعه ساری و جاری کنیم و در این زمینه، استفاده از ابزارها کفایت نمی‌کند.

 رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه کشور ادامه داد: چنانچه می‌خواهیم یادواره شهدا را برگزار کنیم باید تحلیلی از دوران دفاع مقدس و نیز تحلیلی از عزیزانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و پرچم افتخار ما بودند و وظایف و رسالت‌هایی را انجام می‌دادند را داشته باشیم و پس از آن انطباقی با دوره کنونی خود انجام دهیم تا تکلیف خود را در این دوران بدانیم.
 
 
قدیانی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس با همه فراز و فرودها، تازه انقلاب کرده بودیم در کشور نابسامانی جدی وجود داشت بحث‌های قومیتی مطرح بود و همچنین مشکلاتی در بحث نیروهای مسلح داشتیم؛ امرای ارتش یا بازداشت یا برکنار شده بودند و از طرف دیگر کشور در محاصره اقتصادی قرار داشت.
 
 
 وی با بیان این‌که محاصره اقتصادی از بدو انقلاب اسلامی، توسط آمریکایی‌ها شکل گرفته بود؛ گفت: در آن دوران در یک جنگ نابرابر و تهاجم بسیار سنگین قرار داشتیم و براساس آمارهایی که بنیاد حفظ آثار بررسی می‌کند قریب به 60 کشور در جنگ بین ایران و عراق مشارکت داشتند و فضای بسیار سنگینی را حاکم کرده بود.
 
 
 رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه کشور افزود: 8 سال کشور درگیر این فضا بود این دوران توانست ادبیاتی را برای خودش در دوران ما ایجاد کند که در حال حاضر، مقام معظم رهبری از دوران دفاع مقدس به عنوان گنجینه یاد می‌کنند.
 
 
 قدیانی با بیان این‌که در آن دوران با تمام سختی‌هایی که وجود داشت سلحشوری، مقاومت را به دنیا اثبات کردیم؛ گفت: بعد از 200 سال برای اولین بار بود که به ایران حمله می‌شد و جمهوری اسلامی حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد و به تمام دنیا اثبات شد که می‌توانیم با وجود درگیری‌های مختلف در اقصی نقاط کشور، مقاومت کنیم.
 
 وی تاکید کرد: دوران دفاع مقدس دارای ابعاد بسیار زیادی است باید تحلیل عمیقی از حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی دوران دفاع مقدس صورت پذیرد تا بدانیم در کجا قرار داریم.
 
  رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه کشور با بیان این‌که باید افرادی که دوران مقدس را میدان داری و پرچم داری کردند بشناسیم؛ گفت: قریب به یک میلیون و 50 هزار نفر در دوران دفاع مقدس ما حضور پیدا کردند و میزان اثر گذاری آن‌ها به جهت خلوص و شناخت دقیقی که داشتند نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه بعد از آن وجود داشت.
 
 قدیانی افزود: از این تعداد رزمنده دفاع مقدس، قریب به 300 هزار نفر آن‌ها به شهادت رسیدند و این شهدا دارای خصوصیاتی بودند که هم در زمان حیات شان و هم در قید حیاتشان تاثیر گذار هستند.
 
 وی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس، هر زمانی که کشورمان در لبه‌های پرتگاه قرار می‌گرفت و دچار مشکل می‌شد همین که کاروان شهدای گمنام را گسیل می‌کردند عطر و بوی این شهدا در مواضع سیاسی، اقتصادی و اقتدار ملی ما اثر گذار بود.
 
 رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه کشور دو نقطه مشترک بین همه شهدا را بحث ولایت مداری، پیروی از امام و بصیرت آن‌ها دانست و تصریح کرد: شهدا هر دو این ویژگی‌ها را داشته‌اند و عملاً آن را به ما اثبات کردند.
 
 قدیانی متذکر شد: ما هم باید بحث ولایت مداری و بصیرت را داشته باشیم و بصیرت با بینایی متفاوت است ولایت مداری خلوص می‌خواهد ولایت مداران واقعی، عمل هم می‌کنند.
 
 وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس و سختی‌های به حسب ظاهر گذشت، دشمن برای این‌که جمهوری اسلامی را از صحنه سیاسی دنیا محو کند دید نمی‌تواند کاری کند واقعیت این است که دشمن ما را آزمود و دید نمی‌تواند رودر رو با ما مبارزه کند و اخیراً اوج ذلت آمریکایی‌ها در خلیج فارس اتفاق افتاد.
 
 رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه کشور یادآور شد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند رودر رو با ما مبارزه کنند اگرچه گاهی ادای تهدید را در می‌آورند اما به این نتیجه رسیده‌اند که چنانچه بخواهند جمهوری اسلامی را از بین ببرند باید چیزی شبیه جمهوری ایجاد کنند بعد استحاله‌اش کنند و از بین ببرند.
 
 
قدیانی درخواست کرد: حتماً وصیت نامه امام رحمت الله علیه در سال 67 و 68 را مطالعه کنید چراکه نگرانی امام، در خصوص اسلام ناب و اسلام آمریکایی بود که در حال حاضر آمریکایی‌ها برای از بین بردن اسلام، به این نتیجه رسیده‌اند که اسلامی شبیه اسلام ما را به وجود بیاورند؛ در اینجا بحث بصیرت بسیار مهم است.
 
 وی افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون همین شهدا به یک اقتداری رسیده است حواسمان باشد کجا هستیم و چه اتفاقی در حال رخ دادن است.
 
 رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه کشور ادامه داد: در انتخابات دور قبل، همه چیز شد تحریم، آب خوردن ما هم به تحریم گره خورد بصیرت باید داشته باشیم متاسفانه ما زمانی به مقتضای یک زمانی، شعاری می‌دهیم اما در حال حاضر می‌گوییم تحریم تنها 40 درصد تاثیر داشت و در مذاکرات پسا برجام خود با افرادی مراوده می‌کنیم که ما را در دوران همین مذاکرات، به سخترین شرایط کشاندند.
 
 
قدیانی یادآور شد: چه اتفاقی افتاد که 28 میلیارد قرار داد بستیم باید این موارد را مراقبت کنیم چراکه ما نیازمند مراقبه با دنیا و روابط حسنه با کشورهای همسایه هستیم اما حواسمان باشد که نیازمند بصیرت هم هستیم.
 
 
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب، بحث نگاه به درون و اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند؛ گفت: ما 80 هزار میلیارد تومان، نقدینگی سرگردان در داخل کشور داریم اما چشم دوخته‎‌ایم به چهار سرمایه گذار خارج از کشور که قرار است با ما قرارداد ببندند و به گفته اتاق بازرگانی تاکنون یک ریال، سرمایه گذاری اتفاق نیفتاده است.
 
 
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه کشور افزود: برای این‌که سیره شهدا را بخواهیم دنبال کنیم نیازمند دقت لازم در مباحث هستیم و در خصوص، بیانات رهبر، نگاه به درون و ارزش قائل شدن به نام و یاد شهدا مستلزم این است که در اقدامات عملی حواسمان باشد.
 

منبع: خاورستان
ارسال نظرات
پر بیننده ها