خبرهای داغ:
رئیس حوزه علمیه دامغان:

مجلس وارد عمل شده و به وقف کمک کند

رئیس حوزه علمیه دامغان گفت : در حال حاضر لازم است نمایندگان مجلس جهت کمک به سنت حسنه وقف وارد عمل شوند.
کد خبر: ۸۶۲۶۲۰۵
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاري بسيج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی در بازديد از دانشكده علوم قرآني دامغان كه با حضور امام جمعه اين شهرستان، مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان و جمعي ديگر از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه قانون فعلی روابط موجر و مستاجر موجب تضییع حقوق موقوفات می شود و لازم است نمایندگان خانه ملت نسبت به اصلاح آن تلاش کنند.

وی با اشاره به لزوم اهتمام بیشتر رسانه ها به بیان آثار و برکات این سنت حسنه، عنوان کرد: صدا و سیما و رسانه ها باید مردم را نسبت به آثار وقف و زحمات ادارات اوقاف و امور خیریه در حفظ و احیای موقوفات، ایجاد موقوفات جدید و اجرای نیات واقفین مطلع کنند.

رئیس حوزه علمیه دامغان تصریح کرد: اطلاع رسانی گسترده از خدمات وقف کمک شایانی به اعتماد سازی و افزایش اعتماد مردم به وقف خواهد کرد.

وی عنوان کرد: مردم نیز باید علاوه بر تلاش در جهت ادای حقوق موقوفات، در توسعه و ترویج فرهنگ وقف یار و یاور ادارات اوقاف باشند.

ترابی افزود: وقف یکی از احکام عالی اسلام است که با هدف خدمت رسانی بی منت، نقش مهمی در مرتفع نمودن بسیاری از معضلات جامعه دارد.

وی فرهنگ سازی در جهت ایجاد موقوفات جدید بر اساس نیازهای جامعه را یکی از امور مهمی دانست که وافقین باید به آن توجه کنند.

رئیس حوزه علمیه دامغان اظهار کرد: در گذشته بسیاری از مشکلات در جامعه با استفاده از ظرفیت وقف حل و فصل می شده و امروز باید تلاش کنیم تا از این سنت حسنه به نحو احسن جهت پیشبرد اهداف اسلام بهره ببریم.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که به عنوان مستاجر از موقوفات بهره برداری می کنند باید حقوق موقوفات را به درستی ادا کرده و اجاره بهای موقوفات را به نرخ عادله روز پرداخت نمایند.

ترابی گفت: متولیان موقوفات نیز باید ضمن مد نظر قرار دادن مفاد وقفنامه، عواید موقوفات را مر وقفنامه و طبق نیات مندرج در وقفنامه طبق نظر واقفین خیراندیش هزینه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها