خبرهای داغ:
نماینده مردم بیرجند در مجلس:

شورای نگهبان بدون جناح گرایی از قانون اساسی حفاظت می کند

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان از معدود دستگاه‌هایی است که با هیچ فرد و یا جناحی رودربایستی ندارد و بدون تعارف عمل می‌کند.‌
کد خبر: ۸۶۲۶۰۶۶
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی اظهار داشت: شورای نگهبان جایگاه حساس و مهمی را در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد‌، شورای نگهبان، نگهبان و حافظ قانون اساسی و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان داشت: شورای نگهبان از معدود دستگاه‌هایی است که با هیچ فرد و یا جناحی رودربایستی ندارد و بدون تعارف عمل می‌کند.‌

عبادی با اشاره به قاطعیت شورای نگهبان در تعیین صلاحیت داوطلبان انتخابات، ادامه داد: در مجلس هشتم افراد اصولگرای مطلق و حتی از اعضای هیئت رئیسه بودند و جایگاه مهمی در مجلس داشتند اما شورای نگهبان در انتخابات مجلس نهم مدارکی را به دست آورد که در نهایت منجر به رد صلاحیت این افراد شد.

وی با بیان اینکه در این دوره انتخابات نیز رد صلاحیت‌ شده‌‌ها هم از جناح اصولگرا و هم از جناح اصلاح‌طلب هستند، تصریح کرد: شورای نگهبان در تعیین صلاحیت‌ها سهمیه‌بندی نمی‌کند و این‌طور نیست که جناح‌های مختلف را بر اساس سهمیه‌ای خاص رد و یا تأیید کند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان براساس قانون عمل می‌کند، گفت: اقدامات شورای نگهبان سبب شده تا افرادی که جنبه براندازی دارند و یا مفسد هستند از رسیدن به جایگاه‌های مهم و حساس کشور باز بمانند.

عبادی با بیان اینکه جایگاه‌های حساس کشور امانت شهدا و امام(ره) هستند، تصریح کرد: به توصیه امام راحل نباید گذاشت این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

وی افزود: در تمامی دوره‌های انتخابات عده‌ای از افراد از هردو جناح که رد صلاحیت می‌شدند ‌آن را پذیرفته و عده‌ای نیز با فشارهای خود قصد تضعیف جایگاه شورای نگهبان را داشته‌اند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ردصلاحیت شده‌ها نباید به دنبال منافع شخصی و جناحی باشند بلکه باید کلیت نظام را ببینند به قانون تمکین کنند.

عبادی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان بدور از تکبر و با دست باز عمل می‌کند به همین دلیل زمانی را برای رسیدگی به اعتراضات در نظر گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها