خبرهای داغ:

نشست شورای عالی بسیج فرهنگیان خوزستان برگزار شد

نشست شورای عالی بسیج فرهنگیان خوزستان با حضور تقی زاده مدیر کل و سرهنگ حاجتی معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۳۷۱۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سرهنگ حاجتی معاون اجرایی سپاه حضرتولی عصر (ع)خوزستان در این نشست با تأکید بر تشکیل اتاق فکر در کارگروه فرهنگی و اجتماعی شورای عالی بسیج فرهنگیان گفت: با توجه به جمعیت نیروی انسانی شامل دانش آموزان، خانواده ها و کارکنان، آموزش و پرورش بهترین بستر برای مبلّغان دینی و ترویج کارهای فرهنگی است.

وی اظهار نمود: در باغستان و گلستان دستگاه تعلیم و تربیت امکان دارد علف های هرز هم رشد کنند اما با تقویت و اجرای کارهای فرهنگی اثر بخش بایدآن علف ها را حرس کرده و از رویش آنها جلوگیری کنیم و این مستلزم این است که با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاهها و نهادها و حمایت همه جانبه از آموزش و پرورش بتوانیم در اتاق فکر این شورا برنامه های عملیاتی و اثرگذاری را تصویب و اجرا کنیم.

حاجتی افزود: دشمن وقتی نتوانست در جنگ تحمیلی پیروز شود از طریق جنگ نرم و جبهه فرهنگی وارد شد وبیشتر در مناطق حاشیه و محروم سرمایه گزاری کرده است هرچند که از همین مناطق فرزندانی را خانواده ها و آموزش وپرورش تربیت کردند که امروز جزء شهدای مدافع حرم هستند و ما به آنها افتخار می کنیم لذا بایستی با کمک همه نهادها در زمینه مسائل فرهنگی به خصوص در مناطق محروم و حاشیه بیشتر تلاش کنیم و آموزش و پرورش در این زمینه می تواند کارهای بزرگی را انجام دهد که امید است با اولویت قرار دادن آموزش و پرورش بتوانیم کارهای فرهنگی را به نحو مطلوب تری انجام دهیم .

گفتنی است در ادامه این نشست محمد تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با استقبال از تشکیل اتاق فکر پایدار و مستمردر شورای عالی بسیج فرهنگیان استان گفت: بسیاری از مسائل و مشکلاتی کهمطرح می شود معلول هستند و هرکدام علت و عواملی دارند، اگر این عوامل شکسته نشوند با انباشته شدن تبدیل به نگرانی، اعتراض و در نهایت باعث عصیان و مقابله می شوند لذا قبل از اینکه کار به این جا منجر شود بایستی در زمینه های فرهنگی و اقتصادی بهتر عمل کنیم.

وی اظهار نمود:امروز معلمان و فرهنگیان از مشکلات اقتصادی و معیشتی در رنج و عذابند باید کاری کنیم که معلم با روحیه شاد به کلاس برود و همین روحیه شادابی و نشاط را به دانش آموزان، خانواده و جامعه منتقل کند و اگر قرار است تغییر و تکاملی در جامعه باشد منشاء آن در مدرسه است. باید به معلمان رسیدگی شودو مشکلات آنها حل شود. از لحاظ علمی، مسائل فرهنگی پایه واساس است اما مسائل اقتصادی هم درچالش هاوآسیب های اجتماعی تأثیر فراوانی دارد.

در ادامه این نشست در خصوص نهضت روشنگری و مبارزه با وهابیت وفرقه های ضالّه بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است رضا طریفی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستانودبیر شورای عالی بسیج فرهنگیان استان در این نشست به بیان گزارشی از برگزاری سلسله نشست های روشن گری در نواحی ومناطق آموزش وپرورش استان پرداخت وگفت: از آغاز سال تحصیلی جدید تا کنون این نشستها با حضو ر10هزار نفر از فرهنگیان استان برگزار شده است و درهفته آینده نیز با حضور سردار رمضانیان فرمانده بسیج فرهنگیان کشور، ویژه نواحی چهارگانه اهواز همایش نهضت روشنگری در دو نوبت صبح وعصر برگزار می گردد. همچنین در شهرهای دزفول، شاوور و شوش نیز این همایش ها برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها