خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی:

مبارزه با مواد مخدر جزو اولویت های مدیریت استان است

استاندار آذربایجان شرقی مبارزه با مواد مخدر را جزو اولویت‌های همیشگی مدیریت استان خواند و بر مبارزه بی‌امان با پدیده شوم اعتیاد تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۲۳۶۴۹
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: امروز آذربایجان شرقی در بین قاچاقچیان و سوداگران مرگ به عنوان استانی ناامن شناخته شده که این نشان می‌دهد که ما به تحقق اهداف خود نزدیک شده‌ایم.

وی افزود: از جمله ایراداتی که در بدو حضور بنده در استانداری متوجه مدیریت استان بود عدم توجه به بحث مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر بود که متاسفانه پدیده زشت اعتیاد مظاهر خود را در استان نشان می‌داد.

جبارزاده ادامه داد: امروز در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای انتظامی و اطلاعاتی و همکاری جانانه همه دستگاه‌ها، آذربایجان شرقی در عرض کمتر از دو سال به عنوان استان نمونه در امر مبارزه با مواد مخدر شناخته می‌شود که مایه مباهات است.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر میزان سرقت و جرم و جنایت در استان که ریشه در کنترل اعتیاد دارد، افزود: از تلاش‌های خالصانه سردار نصرتی و همکاران ایشان و همه اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر قدردانی می‌کنم و افتخار می‌کنم که آذربایجان شرقی به عنوان استان نمونه در سطح کشور مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مصداق تحقق وعده الهی است که هر کس خالصانه برای خدمت به مردم و خلق خدا تلاش کند لطف الهی شامل حال او خواهد شد.

وی یادآور شد: قول داده‌ایم تا پایان سال جاری آذربایجان شرقی را به استانی عاری از معتاد متجاهر تبدیل کنیم و این مهم با همکاری یکایک اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر محقق می شود.

جبارزاده با بیان این که قطعا این مهم دست‌یافتنی است، تصریح کرد: انشاالله در جلسه‌ای که در پایان سال خواهیم داشت این موضوع را رسما اعلام می‌کنیم و سال جدید را در حالی آغاز می‌کنیم که استان را از مظاهر اعتیاد پاک کرده باشیم.

وی با تاکید بر اهتمام دستگاه‌های استان برای تکمیل زمینه‌های تحقق این ماموریت در مدت باقی‌مانده تا پایان سال، گفت: البته در مرکز ماده 16نقص و ایرادی نداریم و امروز دغدغه ما در این مرکز، افزایش ظرفیت نگهداری و کیفیت خدمات است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: این مرکز تاکنون بدون حتی یک ریال اعتبار دولتی فعالیت کرده و از همه دستگاه‌های استان که برای استمرار فعالیت آن تلاش کرده‌اند صمیمانه تشکر می‌کنم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که افزایش ظرفیت نگهداری و درمان مرکز ماده 16 به 500 نفر می‌تواند کل سطح استان را پوشش دهد، از دانشگاه علوم پزشکی، شورای شهر و شهرداری تبریز و دیگر دستگاه‌ها خواست برای افزایش کمی و کیفی خدمات در این مرکز همکاری کنند.

وی همچنین با بیان این که مرکز ماده 16 باید توسط مردم و خیرین اداره شود، از رسانه‌ها خواست خدمات این مرکز را اطلاع‌رسانی و در جذب مشارکت‌های مردمی تلاش کنند.

جبارزاده افزود: یکی از عوامل موفقیت ما در امر مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌های صدا و سیما و رسانه‌ها و مطبوعات بود که انتظار داریم همین روند ادامه داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از نیروی انتظامی استان به خاطر کشفیات بسیار خوبی که در دو هفته گذشته داشته است تشکر کرد.

وی در ابتدای سخنان خود نیز ضمن تبریک پیروزی ملت سرفراز ایران در برابر ابرقدرت‌های دنیا، گفت: به حول و قوه الهی و با پایداری مردم، تلاش خدمت‌گزاران و رهنمودهای رهبری، اجرای برجام آغاز شد و تحریم‌های ظالمانه‌ای که سال‌ها به خاطر حق‌طلبی و دفاع ملت ایران از انقلاب و محرومان تحمیل شده بود در حال برداشته شدن است.

جبارزاده با بیان این که فصل جدیدی از توسعه و عمران کشور و رفاه و آسایش مردم آغاز شده است، افزود: امروز رسالت بزرگی بر عهده ماست و باید از فرصت رفع موانع توسعه استفاده کرده و خدماتی در شان و لیاقت مردم بزرگ ایران ارایه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند روز اخیر اوضاع کشور رو به تحول است و نشان می‌دهد که با رفع تحریم‌ها زمینه مساعدی برای بازسازی زیرساخت‌ها، توسعه صنایع و بهره‌مندی از ظرفیت‌های استفاده نشده کشور فراهم خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی هم در این جلسه اظهار داشت: اقدامات این استان در بحث مبارزه با مواد مخدر از جمله راه‌اندازی مرکز ماده 16 و اشتغال معتادان بهبودیافته مورد توجه ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

محمدعلی نصرتی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در بحث مبارزه با اعتیاد در آذربایجان شرقی اقدامی ممتاز و منحصر به فرد بود که مسئولان کشوری بر تعمیم آن به دیگر استان‌ها تاکید دارند.

وی اظهار کرد: این موفقیت‌ها نتیجه وفاق، همدلی و کار جمعی همه اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با محوریت دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی است.

ارسال نظرات