خبرهای داغ:
حجت الاسلام پناهیان:

هوشمندانه مواظب آسیب‎های رسانه و غرب باشیم

کد خبر: ۸۶۲۰۵۹۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان صبح امروز در همایش رسانه و دموکراسی به جانب داری و غرب اندیشی رسانهها در جهان اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ و در جهان آمریکاییها به هر کسی رای دادند، حامی جنایت کاران شد و ما میخواهیم کسانی به سر کار نیایند که به نابودی ملتها بیندیشند.
وی با بیان اینکه رسانه به سبک غربی اداره میشود و ما باید پیشبینیهایی داشته باشیم، گفت: رهبران دینی و اسلام برای رساندن مردم به سعادت و حقیقت از عملیات روانی محدود استفاده می کردند.
این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: نفس رسانه برطرف کردن ابهام است و درست استفاده کردن از رسانه یعنی اینکه دورغ نگوییم.
پناهیان یادآور شد: رسانه در دین جایگاه بالایی دارد و ابلاغ پیامبر چیزی مثل روزنامه نگار و انتقال دهنده وحی و پیام خداوند بوده است.
وی به بزرگ نمایی و کوچک نمایی در اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: رسانه نباید هر چقدر که میتواند فضا را شفاف کند و دین ما میگوید رعایت کرامت انسان این است که خود بیندیشد و بفهمد.
این استاد برجسته کشور خاطرنشان کرد: امروز نباید آنچنان مردم را با حق گویی در رسانه مجبور کنید که آماده انتخاب صحیح نشوند و بی محابا موضوعی را قبول کند.
پناهیان با بیان اینکه ما باید هوشمندانه مواظب آسیب های رسانه و غرب باشیم، افزود: باید بیندیشیم که آیا ما تاکتیک دموکراسی را پذیرفتیم و آیا دموکراسی مال ما نیست و اگر نیست چرا پیامبر اکرم(ص) در هدایت مردم آنقدر رعایت می کند که منافقان را رسوا نمی کند و کسانی که به شدت بر خلاف جریان جامعه هستند افشاء نمی کند.
وی با بیان اینکه روشنگری کار دهم رسانه ها است، یادآور شد: بزرگترین خدمتی که رسانه های ما می کنند این است که مردم را با سیاست آشتی می دهند و کمک می کنند مردم به سیاست علاقه مند کند.
پناهیان با بیان اینکه تیترهای منفی از سیاست زده میشوند، گفت: مردم باید با سیاست آشتی کنند و باید دوست داشته باشند بحث سیاسی کنند و وقتی رسانهها با بحثهای سیاسی به هم چنگ میاندازند مردم از سیاست متنفر میشوند.
وی با بیان اینکه پای رفتارهای ضد بشری به کشور باز و صحنه سیاسی کشور ما سخیف شد ، افزود: امروز باید رسانه ها مثل خدا رفتار کنند و خدا مردم را فریب نمی دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار