خبرهای داغ:

اینجاست که می توان به شأن و منزلت “شهید مدافع حرم” پی برد

مبارزه ی جمهوری اسلامی، مبارزه با سیاست خبیث ورود مستکبرین به منطقه است
کد خبر: ۸۶۱۸۸۳۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،شبهه ای که برای برخی هنوز لاینحل باقی مانده، این است که چرا جمهوری اسلامی ایران به سوریه و لبنان کمک می کند و شهید می دهد؟

 

البته امروز با وجود اتفاقات حاضر همانند پاریس، جواب این سوال ساده گشته و طرح این شبهه بسیار کم رنگ تر شده ولی، با این وجود درصدد بر آمدیم نکاتی چند در این زمینه بیان کنیم:

 

۱-دفاع از مقدسات ؛ یکی از دلایل مهم، توجه به بعد عقیدتی است، دفاع از مقدسات و حریم و حرم حضرت زینب (س) و ولایت از آرمان های نظام اسلامی و نصرت دین الهی است، لذا یکی از ابعاد این امر، انجام واجب شرعی است و این امر در عراق با وجود فتوای جهاد مرجعیت عیان تر شده است.

 

۲-رسم فتوت و جوانمردی ؛ جمهوری اسلامی در زمان جنگ تحمیلی که در مقابل غالب قدرت های دنیا بدون یاوری دفاع خود را می کرد، سوریه را در کنار خود داشت و حافظ اسد که رئیس جمهور وقت سوریه بود مانع از ایجاد "جنگ عرب و عجم" و "چند برابر شدن هزینه ها" شد، لذا در این موقعیت حساس که کشور دوست و همسایه، یعنی سوریه به مشکل برخورده، رسم جوانمردی نیست که این کشور و مردمان حامی دیروزمان را کمک نکنیم.

 

۳-دور کردن خاکریزهای درگیری از مرزهای جغرافیایی کشور ؛ استراتژی نظام اسلامی و هر کشوری بر این است که به منظور کاهش تلفات نیرویی و تجهیزاتی و حفظ امنیت مردمش، با دشمنان در خارج از مرزهای خود بجنگد، در سوریه علاوه بر این بدلیل هم مرز بودن این کشور با رژیم صهیونیستی، اهمیت این جنگ و استراتژی مضاعف می گردد زیرا با بردن خاکریزهای جنگ در نزدیک مرزهای دشمن اصلی ایران، زمینه برای اقدام سریع ایران در مواقع حساس و مورد نیاز برای ضربه زدن به دشمن را فراهم می کند.

 

۴-آرمان مبارزه با صهیونیسم ؛ اگر امروز به سوریه به شکل کشور از دست رفته هم نگاه کنیم، باز دشمنِ موجود در سوریه و منطقه دشمن ماست لذا باید تا می توانیم دشمن را در سرزمین غیر خودی درگیر کنیم، چرا دفاع نکنیم در حالی که می بینیم استکبار جهانی در حال مبارزه با سوریه بخاطر داشتن آرمان مبارزه با رژیم صهیونیستی است و باتوجه به اینکه یکی از اصیل ترین آرمان های اصلی ما نیز همین است، باید از شکست سوریه جلوگیری کنیم چرا که هر آن چه امروز بر سر سوریه می افتد، می تواند برای ما برنامه ریزی شده باشد، در حقیقت حضور در سوریه ساختن فردای کشور ماست.

 

۵-محور مقاومت ؛ سوریه جزو محور مقاومت است، مقاومتی که دفاع از آن در این مقطع لازمه ی مشروعیت نظام است، سقوط سوریه یعنی سقوط لبنان، عراق و سقوط آن ها یعنی سقوط مقاومت اسلامی و این برخلاف آرمان ها و باورهایی است که در شکل گیری نظام جمهوری اسلامی و تداوم آن نقش دارند.

 

۶-اخلاص مقاومت ؛ چرا از لشکر خالصی همچون حزب الله که مظهر مقاومت اسلامی است دفاع نکنیم؟، لشکری که خود را خالص کرده و در حال دادن هزینه های گوناگون است، داشتن یک لشکر مخلص، آرمان قوای نظامی هر کشوری است و حال رواست ما از این لشکر مخلص که برای خدا و نظام خدا حاضر است بزرگترین هزینه ها را بکند دفاع نکنیم، لازم به ذکر است همان حزب الله نیز می تواند با کنار گذاشتن مبانی و اصول خود مانند دیگر گروه ها راحت زندگی کند، پس در حال حاضر جنگ، جنگ عقاید و مبانی است، اگر نخواهیم دفاع کنیم باید مبانی خود را کنار بگذاریم.

 

۷-معاهده ی نظامی ؛ مسئله ی مهم دیگر این است که هر کدام از موارد بالا هم نباشد، دلیل داشتن معاهده ی نظامی با سوریه به تنهایی می تواند دلیل موجهی برای اعزام مستشار نظامی و کمک تجهیزاتی به این کشور باشد، در دنیای امروز مرسوم و رایج است کشوری که معاهده ی نظامی با کشوری دیگر دارد باید در صورت اعلام نیاز به کمک کشور هم پیمانش بیاید، ما اگر از سوریه دفاع می کنیم به خاطر آن است که می خواهیم به عهد خود پایبند و به وظیفه ی دیپلماسی خود عمل کرده باشیم.

 

۸-اعلام وفاداری در مقابل دوستان ؛ امروز دشمنان نظام اسلامی در دنیا به بی وفایی و دوست بد بودن معروف اند و همواره محور دوستی با دیگر کشورها را در منافع خود می دانند، لذا چشم تمام حاکمان عالم به وفاداری ایران در مقابل دوستانش است و همین امر می تواند قدرت جذب ایران را چندین برابر نماید و حمایت های معنوی افکار عمومی دنیا و منطقه را بدست آورد.

 

۹-وحدت مسلمانان ؛ در شرایطی که اسلام آمریکایی برای ایجاد شکاف و دشمنی بین شیعه و سنی سعی و تلاش خود را می کند، کمک جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حکومت شیعی به عموم مسلمانان بدون نگاه به شیعه یا سنی بودنشان، مایه وحدت و سرکوب اسلام آمریکایی می باشد،
در حالی که کشورهای اسلام ستیز، درصدد معرفی اسلام به شکل اسلام داعشی و النصره ای و ... است، ما با حضور خود در جبهه ها، راه اسلام واقعی یعنی اسلام ناب محمدی (ص) را از اسلام آمریکایی جدا می کنیم.

 

۱۰-مبارزه با تروریست ها ؛ یکی از دلایل دیگر ما برای دفاع از سوریه، مبارزه با تروریست ها است، کار جمهوری اسلامی آنقدر موثر است که حتی قدرت های جهان به شکل ظاهری ادعای همسو بودن با جمهوری اسلامی و مردم سوریه را می کنند و خود را مفتخر به آن می دانند.

 

۱۱-ضدیت با اسلام آمریکایی و معرفی اسلام واقعی ؛ در حالیکه کشورهای اسلام ستیز، درصدد معرفی اسلام به شکل اسلام داعشی ، النصره ای و ... هستند، ما با حضور خود در جبهه ها راه اسلام واقعی یعنی اسلام ناب محمدی (ص) را از اسلام آمریکایی جدا میکنیم و با دشمن در این حربه نیز مبارزه می کنیم.

 

۱۲-حکومت مردمی و عدم ورود استکبار به منطقه ؛ کشورهای مستکبر در عالم درصدد تصمیم گیری برای کشورهای مختلف هستند تا بتوانند نفوذ و دخالت و هدایت منطقه ی حساس غرب آسیا را داشته باشند، در حالی که جمهوری اسلامی همواره این نوع سیاست را رد کرده و تصمیم گیری مردم آن کشور را مقدم بر هر چیزی دانسته است، لذا مبارزه ی جمهوری اسلامی مبارزه با این سیاست خبیث یعنی ورود مستکبرین به منطقه است.

 

در پایان باید گفته شود این ها تنها تعدادی از دلایل می تواند باشد و آن عزیزی که در خاک سوریه و عراق و دیگر نقاط عالم با این استراتژی ها شهید می شود، در حقیقت در راه دفاع از حرم و حریم اهل بیت (علیهم السلام)، نظام اسلامی و خاک مقدس جمهوری اسلامی جان خود را فدا کرده است، اینجاست که می توان به شأن و منزلت "شهید مدافع حرم" پی برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها