صبح امروز؛

برترین‌های مسابقات قرآنی بسیج در بوشهر معرفی شدند

طی مراسمی و با حضور جمعی از قاریان استان بوشهر صبح امروز برترین‌های مسابقات قرآنی بسیج در این استان معرفی شدند.
کد خبر: ۸۶۱۸۱۰۴
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰






به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،سید حبیب‌ا... حسینی صبح امروز در مراسم اختتامیه  بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآنی بسیج در بوشهر به هدف از برگزاری این مسابقات پرداخت و اظهار داشت: هدف از برگزاری مسابقات قرآن گسترش فعالیت‌های فرهنگی قرآنی و بکارگیری آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است.

حسینی افزود: بهترین راهکار ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه، پرداختن به فعالیت‌های قرآنی در کلیه همه عرصه‌ها بوده و زمانی که یک رفتار در جامعه نهادینه شود آن رفتار نیازمند ساختار ایرانی اسلامی است.

وی با بیان اینکه قرآن داراي ويژگي‌هاي منحصر به‌فردي در مقايسه با ساير کتب الهي است که آن را از ساير کتب کاملاً متمايزکرده است، ادامه داد: اگر قرآن با گوشت و خون انسان آميخته شود آنگاه او تربيتي قرآني خواهد يافت و به حيات معنوي و طيبه قرآني دست خواهد يافت.

مسؤول دارالقرآن کریم بسیج استان بوشهر با بیان اینکه این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل و اذان برگزار شد، یادآور شد: در این مسابقات نسبت به مسابقات سال گذشته رشته‌های اذان و حفظ نیز بر رشته‌های دیگر اضافه شد.

حسینی با اشاره به اینکه در این مسابقات بیش از 130 قاری استان بوشهر شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: نفرات برتر این مسابقات به مسابقات قرآنی بسیج در مشهد اعرام خواهند شد.

وی با بیان اینکه 10 داور برجسته استانی این مسابقات را داوری کردند، گفت: در رشته حفظ 5 جزء قرآن کریم زیر 16 سال محمدقاسم رفاهی  از بوشهر نفر برتر شد.

مسؤول دارالقرآن کریم بسیج استان بوشهر به دیگر نفرات برتر این مسابقات اشاره کرد و تصریح کرد: در رشته حفظ 10 جزء زیر 16 سال سید رضا موسوی از دشتستان، حفظ کل قرآن کریم زیر 16 سال علی امیری از بوشهر، حفظ 20 جزء قرآن کریم بالای 16 سال ابوالفضل امینه برازجانی از دشتستان، حفظ کل قرآن کریم بالای 16 سال سجاد واعظی از دشتستان، قرائت زیر 16 سال سهیل سالمی از دیر، قرائت بالای 16 سال سید وحید حسینی از بوشهر، ترتیل محمدمهدی انگالیان از بوشهر و در اذان زیر 16 سال ابراهیم توانچه از دیر نفرات برتر این دوره شده و به مسابقات کشوری در مشهد اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار