خبرهای داغ:

نمایشگاه عکس‌هایی از بارگاه امام علی (ع) در اهواز گشايش يافت

مایشگاه عکس‌هایی از بارگاه امام علی (ع) با حضور آيت‌​الله شفيعي در موزه هنرهاي معاصر اهواز گشايش يافت.
کد خبر: ۸۶۱۵۵۶۰
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، در این آیین با اشاره به حضور هشت ساله خود در نجف، گفت: وقتی ترسیمات سابقی را که از حرم، ضریح و صحن مطهر در ذهنم است با تصویر هم‌اکنون مقایسه می‌کنم تفاوت‌ها را متوجه می‌شوم.

وي ادامه داد: ایرانی‌ها اقدامات متعددي در نجف داشته‌اند؛ هم به صورت کیفی و هم به صورت کمی زحمت کشیده‌اند و تشیع و علوی بودن مذهب را همراه با هنرهای زیبای خودشان به کار گرفته‌اند که امیدواریم خداوند ارج و مزد فراوان به آن‌ها عنایت کند.

علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در اين مراسم گفت: این نمایشگاه در سراسر كشور برپا مي‌شود و نگاهی به مباحثی که بیشتر در حوزه هویتی ما است داشته باشد.

وي اظهار كرد: نوع کار، کاشی‌کاری‌ها، خط و نوع اتفاقاتی که در طول چندین سال گذشته اتفاق افتاده اکثرا کار استادکاران ایرانی بوده است. استادان ايراني توانسته‌اند اتفاقات خوبی را در آن جا ایجاد کنند و به نحوی هنر ایران را نهادینه کنند. این نمایشگاه از منظر هنری کار بایسته و شایسته‌ای بود که ما لااقل بتوانیم آن را در بخش‌هایی از کشور خودمان به نحوه دیگری به نمایش گذاریم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این نمایشگاه هم نگاهی به حوزه هنر ایران و هم نگاهی به مباحث مربوط به حوزه هویتی ما دارد که از منظر دینی و مذهبی و از منظر فعالیت‌هایی که در حوزه‌هایی معماری انجام شده است در آن جا مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: امیدوارم این گونه نمایشگاه‌ها را بتوانیم در نقاط مختلف ایران برگزار کنیم به نحوی که مردم با این گونه فضاها بیشتر آشنا شوند. از طرفی نیز بسیاری از مردم به عتبات عالیات مشرف شده‌اند؛ اما شاید دقت لازم را در بعضی موارد نداشته‌اند. این کار مقداری توجه آن‌ها را به نقاط و نکات ریزتر آن جلب می‌کند تا اگر دوباره مشرف شدند این بار توجه متفاوتی به موضوع داشته باشند.

مرادخانی خاطرنشان کرد: ما در مباحث مختلف در حوزه هنرهای معاصر و فعالیت‌هایی که در فضاهای موزه انجام می‌شود در سیاست کلی دولت به این نتیجه رسیده‌ایم که امکان و فضاهایی که سال‌ها در شرایط نامطلوبی بود احیا کنیم و به دست بخش خصوصی بسپاریم تا آ‌ن‌ها بتوانند با امکاناتی که خودشان می‌آورند آن جا را احیا کنند.

وی با بیان اینکه اکنون موزه هنرهای معاصر اهواز بعد از سال‌ها به فضایی مطلوب تبدیل شده است، افزود: موضوع واگذاری‌ها به بخش خصوصی در سراسر کشور به نحوی در حال انجام است و من امیدوارم در آینده شاهد فعالیت‌های حوزه‌های هنرهای معاصر باشیم.

همچنین محمد خوشرو، عکاس، گفت: از این نمایشگاه طبق گزارش‌هایی که من داشته‌ام استقبال خوبی شده است؛ چراکه مردم کشور ما علاقه‌مند به ائمه معصومین (ع) هستند و همین موجب می‌شود اگر نشانی از ائمه(ع) ببیند به سوی آن بشتابند تا آن نشانه را از نزدیک حس کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها