عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی استان همدان:

طب سنتی کشور گامی رو به جلو در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی است

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی استان همدان گفت: طب سنتی اسلامی- ایرانی ما می‌تواند گامی رو به جلو در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی باشد و برای خدمت به اسلام و مسلمانان مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۱۳۶۵۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر سعید نظری، درباره بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز وحدت و ایجاد تمدن نوین اسلامی گفت: در سخنان ایشان نقاط دور دست در جهان اسلام مدنظر است که این موضوع نشان از ژرف اندیشی ایشان دارد و برگرفته از آموزه‌های ناب اسلام و سخنان امام راحل است؛ باره تمدن نوین اسلامی در حال تحقق است که نمونه عینی آن می‌تواند راهپیمایی اربعین باشد که هر ساله در حال تکرار شدن است.

وی با بیان اینکه چند ویژگی را برای تحقق تمدن نوین اسلامی می‌توان برشمرد، افزود: از جمله آن وحدت میان مسلمانان است به این معنا که باید حول محورهای مشترک حرکت کنیم که مهمترین مسئله دشمن شناسی است زیرا همه ما مسلمانان دشمن مشترکی با نام استکبار جهانی داریم که در رأس آن شیطان بزرگ یعنی آمریکا قرار دارد.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی استان همدان تصریح کرد: همانگونه که در سخنان مقام معظم رهبری مشهود است اگر بخواهیم به طناب محکم میان مسلمانان دست یابیم در ابتدا باید کفر به طاغوت داشته باشیم به این دلیل که شیعه و سنی اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند اما دشمن در حال کار است تا کفر نسبت به طاغوت ضعیف شود.

نظری، با بیان اینکه وقتی دشمن را شناسایی کردیم وحدت میان مسلمانان بهتر محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند وقتی آمریکا و اسرائیل از شیعه و سنی حرف می‌زنند اندیشمندان جهان اسلام نگران می‌شوند که یک رژیم فاسق راجع به این موضوعی که به آنان ارتباط ندارد سخن می‌گوید و اگر قرار است سخنی باشد باید از سوی علمای اهل تسنن و تشیع بیان شود.

مسئول فرهنگی بسیج جامعه پزشکی استان همدان درباره تحقق تمدن نوین اسلامی در حوزه پزشکی گفت: اسلام در زمینه طب سنتی موارد بسیار زیادی را مطرح کرده است، به عنوان مثال استفاده از طب اسلامی و فرهنگ شناخت مزاج‌ها که بسیار اصیل و دقیق است.

وی در ادامه افزود: طب سنتی اسلامی- ایرانی ما می‌تواند گامی رو به جلو در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی باشد و به منظور خدمت به اسلام و مسلمانان مورد استفاده قرا گیرد به این دلیل که غربی‌ها علوم اسلامی را با نام خود سرقت کرده‌اند.

این پزشک عمومی بیان کرد: حکمت ابوعلی سینا در دانشگاه‌های غربی آموزش داده می‌شد اما هم اکنون عمداً این موارد را سانسور کرده‌اند تا اثری از اسلام و شرق نباشد تا بگویند همه علوم مربوط به غرب است.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه دانشگاه‌های طب سنتی می‌توانند طب نوین اسلامی را گسترش دهند، اظهار کرد: طبع افراد از جمله سردی، گرمی، خشکی، تری در کلام ائمه اطهار و در طب اسلامی مورد تاکید است، حتی اخیراً در کتاب‌های پزشکی از جمله هاریسون مواردی در این باره ذکر شده است، البته در زمینه پزشکی باید از تجارب کشورهای دیگر نیز استفاده کرد اما گسترش دانشگاه‌های طب سنتی برای رونق این نوع طب در کشور و اتحاد کشورهای اسلامی بسیار موثر هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار