عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی:

همه مسلمانان قربانی توطئه از سوی بیگانگان هستند/ برپایی بیمارستان صحرایی به منظور ارتقاء سلامت همگانی است

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه همه مسلمانان قربانی توطئه از سوی بیگانگان شده‌اند، گفت: در مواجه با داعش تمامی گروه‌های مبارز اسلامی از جمله شیعه و سنی حضور دارند به این دلیل که کیان اسلام در مواجه با خطر قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۱۲۹۸۰
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر زهرا مصلی‌نژاد، درباره نقش وحدت میان شیعه و سنی در نظام سلامت کشور گفت: در ابتدا باید ارتباطات انسانی برجسته شود؛ حضرت محمد (ص) پیامبر مهربانی، انس و محبت بوده که بر مکارم اخلاق و جنبه‌های انسانی تاکید زیاد داشته است و پیش از اینکه اسلام به فرقه‌های مختلف اسلامی منشعب شود می‌بینیم که مسلمانان چگونه با یکدیگر پیرو حلقه‌ای که پیامبر گردآورد جمع شده‌اند، به این دلیل که پیامبر به دنبال بالا بردن ارزش و شأن انسان بود.

پر رنگ کردن اختلافات شیعه و سنی ابزاری برای سودجویی دشمنان است
وی در ادامه افزود: ما یک محور بزرگ و روشن به نام پیامبر داریم که می‌توانیم به آن توجه بیشتری کنیم تا اینکه بخواهیم به اختلافاتی که در روش‌های مختلف اجرا در اسلام وجود دارد بپردازیم؛ پررنگ کردن اختلافات کوچک مذهبی دستاویز خوبی برای دشمنان بوده که در هر برهه از زمان به آن دامن بزنند.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه همه مسلمانان قربانی توطئه از سوی بیگانگان شده‌اند، افزود: در غیر این صورت ما می‌توانستیم اختلافات جزئی را کنار بگذاریم و با اندیشه‌هایی که پیامبر از سوی خداوند برای ما طراحی کرده بود به معنویت برسیم.

مصلی‌نژاد، درباره لزوم وحدت میان شیعه و سنی در سلامت جامعه گفت: در بحث جامعه و خدماتی که به اقشار مختلف ارائه می‌شود با تمام دنیا دوست هستیم و می‌خواهیم به همگان خدمات پزشکی را ارائه دهیم به این دلیل که سلامت همه مردم برای ما اهمیت دارد، به عنوان مثال NGOهایی وجود دارد که برای سلامت برخی زنان کار می‌کنند اما سلامت همه زنان دنیا برای ما مهم است و محدودیتی در این زمینه نداریم.

این متخصص فیزیوتراپی تاکید کرد: به نظر من کشورهای منطقه و اسلامی باید بیشتر به این موضوع توجه داشته باشند که همه ما مسلمان هستیم در این باره توجه همه مسئولان ما به تمامی نقاط کشور است که در این باره تفاوتی میان شیعه و سنی وجود ندارد.

وی درباره نقش بیمارستان صحرایی در اتحاد شیعه و سنی اظهار کرد: برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم می‌تواند قدم بسیار بزرگی باشد تا تسهیلات را به جایی برساند که افراد نیازمند در آنجا حضور داشته باشند، به این دلیل که دسترسی افراد مرزنشین به مناطق مرکزی کشور سخت است.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی در ادامه افزود: در موضوعات تخصصی تفاوتی میان شیعه، سنی، مسیحی، عرب و غیره وجود ندارد به این دلیل که در بخش‌های تخصصی همه این مسائل کنار می‌رود چرا که هدف نجات جان انسان و کمک به ارتقاء سلامت است و بیمارستان صحرایی زمینه‌ای است تا کار تیمی بزرگ برای تمامی اقشار جامعه انجام شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار