مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان دیر:

حفظ وحدت در جهان اسلام، عامل پیشبرد اهداف اسلامی است

مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان دیر ،گفت: ایجاد و حفظ وحدت در بین امت اسلامی یک امر ضروری و عامل پیشرفت مسلمین است.
کد خبر: ۸۶۱۲۳۸۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶


به گزارش خبرزگاری بسیج از دیر،حجت الاسلام محمد رهبر در مراسم بزرگداشت هفته وحدت که در مسجد شهید سماچی شهر بردستان برگزار شد،گفت:برکات وجودی پیامبر رأفت و مهربانی، حضرت محمد(ص) را عامل ایجاد وحدت در جهان اسلام است.

رهبر، تمام خسارات وارده بر جهان اسلام را ناشی از اختلافات ایجاد شده بین امت اسلامی دانست و گفت: داعش و تکفیری‌ها، زائیده اختلافات بین مسلمین هستند.

وی با اشاره به نقش حضرت محمد(ص) در ایجاد وحدت بین جهان اسلام به عنوان نقشی محوری، عدم وحدت بین سران کشورهای اسلامی را عامل بروز حوادثی خواند که امروزه در جهان اسلام شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به فتنه 88 و حضور به موقع مردم افزود: فتنه 88 با بهره‌گیری از حمایت آشکار و علنی استکبار جهانی بخصوص آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی رخ داد که با رهنمودهای آگاهانه رهبر انقلاب و حرف شنوی مردم بصیر ایرام نقش برآب شد.

وی: تجلی غیرت و بصیرت عاشورایی ملت ایران در روز 9 دی، برطرف کننده تمامی نگرانی‌ها بود و اقتدار معنوی نظام اسلامی در سطح بین الملل را بار دیگر به رخ جهانیان کشید:.

وی در ادامه بیان داشت: هر کس بخواهد با استفاده از نام مقدس اسلام در بین امت واحده رسول الله اختلاف ایجاد کند نه تنها مسلمان نیست بلکه عاملی برای ایجاد تفرقه و گمراهی است و اینجاست که مردم ایران اجازه نفوذ به مبانی و ارزش‌های امت اسلامی را نمی‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به امر وحدت مسلمین در نگاه مبنی بر اینکه خداوند در قرآن کریم با بیان آیات مختلفی، انسان‌ها را به اتحاد و وحدت دعوت کرده‌ است،تصریح کرد :حدت میان مسلمین را نزدیک شدن فرقه‌های اسلامی به یکدیگر با حفظ کیان و ماهیت آنها معنا کرد.

حجت الاسلام رهبر در ادامه خاطر نشان کرد: حضور عاشورایی مردم حماسه ساز ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری رقم زد و وحدت بین دو مذهب شیعه و سنی را عامل اصلی و اساسی ترس استکبار و جهان‌خواران در جهان دانست

مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان دیر بر حضور پرشور و چشمگیر مردم این شهرستان در روز نهم دی همزمان با سراسر کشور تاکید موکد داشت..

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار