خبرهای داغ:

همایش مهارت افزایی و خود اشتغالی فرزندان شاهد و ایثارگر در قم برگزار شد

همایش مهارت افزایی و خود اشتغالی فرزندان شاهد و ایثارگر در قم با حضور مدیران کل بنیادشهید و امور ایثارگران، تعاون،کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه ای برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۲۰۸۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم به نقل از ایثار واحد استان قم ، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم در این مراسم گفت: فرزندان شهدا در تمامی عرصه ها به ویژه در عرصه کار و تلاش باید الگوی سایرین باشند.

سردار سید جواد هاشمی افزود: دیروز حفظ عزت و استقلال در جبهه نظامی بود و امروز در عرصه های فرهنگی و اقتصادی باید در برابر دشمنان ایستاد و راه شهدا را در این سنگرها ادامه داد و از ارزشهای آنان پاسداری کرد.

وی ادامه داد: تقویت چرخه تولید و خود اشتغالی با کسب مهارتهای لازم، فرهنگ کار و تلاش بجای فرهنگ مصرف زدگی، منجر به حفظ استقلال و عزت یک کشور است و باید فرزندان شهدا در این امر نیز پیشرو باشند.

وی اضافه کرد: فرهنگ کار و تلاش و کسب روزی حلال در سیره اهل بیت (ع) بوده است اسوه علم و تقوا علی (ع) در مدینه چاه می کند و کارهای سخت انجام می داد ، ائمه اطهار (ع) بسیار امت را سفارش بر تلاش و کسب روزی حلال می کردند و خود در این راستا الگو بودند.

مدیرکل بنیاد تاکید کرد: امروز دانشمندان ما در عرصه های مختلف در شرایط سخت تحریم با تلاش و همت مضاعف توانستند در دنیا مطرح شوند در عرصه اقتصادی نیز باید با سخت کوشی و تلاش مضاعف در سطح جامعه فرهنگ کارو تلاش را رونق بخشیده و با حضور افراد با مهارت در حرفه های مورد نیاز، اشتغال را توسعه داد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: خانواده شهدا و فرزندان شهدا به فرمایش امام چشم و چراغ این ملت هستند و وظیفه ما مسوولان خدمت به این خاندان ارزشمند است.

مهندس بازوند با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در مشاغل مادر هزینه های سنگین دارد افزود: امروز در دنیا همه دنبال فعالیت خدماتی و مشاغل خرد هستند، با ایجاد تعاونی ها می توان با بالاترین بهره وری و کمترین هزینه اشتغال ایجاد کرد.

وی ادامه داد: امروز 85درصد فارغ التحصیلان دانشگاهها نیز بدلیل نداشتن مهارت بیکار هستند ، داشتن مهارت از اهمیت بسیاری برخوردار است باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنیم .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم نیز در این مراسم گفت: امیدواریم بتوانیم از پیروان راه شهدا باشیم، خود را جزء شما می دانیم و جا مانده از قافله شهدا و موظف به خدمت گذاری به وارثان شهدا هستیم.

دکتر عطاریان افزود: طی تفاهم نامه هایی با بنیاد شهید مراکز تحت نظارت فنی و حرفه ای به خانواده معظم شهدا و ایثارگران خدمت رسانی دارند.با کسب این مهارتها می توان در عرصه کار و ایجاد اشتغال در جامعه موفق عمل نمود. امروز برای ورود به بازار کار باید حرفه و مهارتی را آموخت و بکار بست.

این همایش به منظور تقویت انگیزه مهارت افزایی و خود اشتغالی فرزندان شاهد و ایثارگر با تحصیلات دیپلم و کمتر از دیپلم به مدت سه روز در قم برگزار می شود و در ادامه نیز کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای و کشاورزی در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می گردد.

برگزاری اردوهای اشتغال در مرکز فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) قم و شهرک گلخانه ای دستجرد از برنامه های اردویی طی دو روز آینده برای فرزندان شاهد و ایثارگر استان می باشد.



ارسال نظرات