خبرهای داغ:
دادستان کل کشور در اجلاس استانی نماز:

نماز مقصدی برای رسیدن به اوج بندگی خداوند است

دادستان کل کشور گفت: نماز به منزله راه ومقصدی برای رسیدن به اوج بندگی خدا و رهایی از دام های شیطانی و نفسانی است و داروی شفا بخش مومن می باشد.
کد خبر: ۸۶۱۱۳۲۵
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در اجلاس استانی نماز، وقف و مسجد با بیان اینکه نظام سازی قرآنی بر چهار شرط مهم اقامه نماز، دادن زکات و امر به معروف و نهی از منکر بنا شده است، اظهارداشت: اجرای این چهار شرط اتصال به دریای بی کران خداوند است و جلوه کامل این ارتباط با خداوند در نماز خواندن است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه نماز حتی برای کسانی که ترجمه قرآن را نمی‌دانند مقدمه‌ای برای سلوک به سوی خداوند متعال است، عنوان کرد: اولین گام در قلب انسان سالک نماز است و انسان سالک لازم است که به مرحله یقین و کمال برسد.

وی با اشاره به اینکه عبادت برای انسان ها هم به منزله راه و هم مقصد و اوج عبودیت انسان در قله بندگی است، افزود: نماز برای پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان بهترین بنده خداوند نور چشم است.

رئیسی ادامه داد: نماز داروی شفابخشی برای انسان مومن است و برای انسان غافل زنگ خطر است که باید مراقب دام های شیطانی و نفسانی باشد و برای انسان مسلط و کسی که حضور قلب دارد نقطه اوج و عروج است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وقتی خداوند بهترین عطیه را در اختیار پیامبر(ص) می‌گذارد نماز را شرط می‌کند، تصریح کرد: نماز قربانی و وسیله برای تقرب به‌حق تعالی است و کسی که نماز خوان باشد نمی‌تواند رابطه‌ای با غیر خدا داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های زیبای نماز وقف به‌عنوان اثری ماندگار است، تصریح کرد: امروز موقوفات از برکات و تاریخچه اعتقادی و نمازخوانی کشور است.

رئیسی با بیان اینکه امیدواریم اجلاس نماز یادآوری و جلوه دادن نماز در همه زمینه‌های جمعی و فردی باشد، گفت: هیچ‌کسی جز از در تقوای الهی و از درگاه نماز به هیچ جایی نرسیده است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان این که راه خداوند متعال از میان خلق می‌گذرد، گفت: کسانی که می خواهند موجبات رضایت خداوند را فراهم کنند باید در ابتدا سبب رضایت خلق خداوند شوند.

وی با تاکید بر این که نماز باید به صورت اول وقت در جامعه اقامه شود، اظهار داشت: اقامه شدن نماز بر اساس تمامی بایدها و نباید های اجتماعی معنویت، عقلانیت، عدالت و توحید در جامعه اسلامی است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امیدواریم اجلاس نماز یادآوری و جلوه دادن نماز در همه زمینه‌های جمعی و فردی باشد، اظهار داشت: همیشه یادمان باشد که احدی جز از در تقوای الهی و از درگاه نماز به هیچ جایی نرسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها