خبرهای داغ:
خطیب نماز اهواز گفت:

احترام متقابل، مهمترین مسئله برای ایجاد فضایی آرام در برگزاری انتخابات است

امام جمعه موقت اهواز با تاکید براینکه با آرامش کامل به سوی انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی حرکت کنیم، گفت: مهمترین مسئله برای ایجاد جوی آرام و دوستانه، احترام متقابل است.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۶۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه امروز 27 آذرماه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و اجتناب از گناه و ترس از عذاب الهی و با اشاره به نفوذ جریان های تفکری انتقادی و تحجرگرایی به عنوان موانع عمده برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه در حوادث 16 آذر در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: دعوت دو نفر از محکومان فتنه 88 به دانشگاه، آلوده کردن جو وحدت است و مناسب امنیت استان و کشور نیست چرا که مردم نفوذ جریان های افراطی گری و تندرو به دانشگاه را تحمل نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه بدون وحدت و همگرایی دو قشر متفکر جامعه یعنی حوزه و دانشگاه امکان پیشرفت و توسعه وجود ندارد، افزود: یکی از عوامل پیروزی انقلاب و همچنین تداوم موفقیت های آن وحدت حوزه و دانشگاه است و برای تداوم و توسعه نتایج پربار انقلاب اسلامی چاره ای جز توسعه و تکریم روابط حوزه و دانشگاه وجود ندارد.

آیت الله حیدری با اشاره به حوادث روز دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز یادآور شد: مسئولان مراقب ورود و نفوذ جریان های افراطی باشند چرا که تحکیم روابط حوزه و دانشگاه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تاکید آیت الله موسوی جزایری مبنی بر جلوگیری از افراطی گری و انتصابات بیجا گفت: امیدوارم مسئولان حرمت علما را نگه دارند و با رعایت جو همگرایی از ایجاد جو تنش زا و مسائل اختلاف زا جلوگیری کنند تا با آرامش کامل به سوی انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی حرکت کنیم و مهمترین مسئله برای ایجاد جوی آرام و دوستانه، احترام متقابل است.

وی با اشاره به آغاز وحدت بین شیعه وسنی خاطرنشان کرد: امت اسلامی همواره محتاج وحدت است و تنها راه حل مشکلات جامعه اسلامی دعوت امت به سوی وحدت و حق گرایی است.

آیت الله حیدری در خصوص حوادث تلخ کشور نیجریه خاطرنشان کرد: شیعیان کشور نیجریه بالغ بر 12 میلیون جمعیت دارند و تا قبل از انقلاب اسلامی در این کشور شیعه ای وجود نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی و شیفتگی جوانی به ابراهیم زکزاکی به امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی تشیع در این کشور فراگیر شد و لذا همین مطلب باعث عصبانیت آمریکا، آل سعود و سردمداران اسکتبار در جهان از شیعیان مظلوم نیجریه شد.

وی عنوان کرد: اکنون مشاهده می کنیم تمام سازمان هایی که در دنیا داعیه حقوق بشر دارند سکوت کرده و به این اقدامات وحشیانه اعتراضی نکردند اما ما همه این فجایع را محکوم و خود را در کنار شیعیان مظلوم نیجریه می دانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: قرار دادن سالروز شهادت شهید مفتح این پاسدار با وفای اسلام به عنوان نماد وحدت حوزه ودانشگاه حرکتی بسیار خوب است.

آیت الله حیدری با اشاره به خروج پرونده هسته ای از آژانس بین المللی این امر را پیروزی بزرگی برای امت اسلامی دانست و تصریح کرد: این اتفاق نتیجه مقاومت مردم و تلاش مسئولان و پیگیری های مقام معظم رهبری است وانشالله جامعه به همه اهداف خود در راستای شرایطی که مقام معظم رهبری در برجام نگارش کرده اند، برسد.

امام جمعه موقت اهواز با ابراز تاسف به حوادث تلخ پالایشگاه بیدبلند بهبهان اظهار کرد: ریختن خون هر مسلمانی غیر قابل قبول است و مسئولان باید با درایت حرکت ومسایل را حل کنند تا کار به تیراندازی نرسد و ما از قوه قضایه می خواهیم عاملین این کار را به اشد مجازات محکوم کنند.

وی با اشاره به فرمایشات امام حسن عسکری(ع) در پاسخ به سوالات پدر شیخ صدوق درباره اصل غیبت امام زمان (عج) واهمیت نکات و رهنمودهای این نامه تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) مهم ترین وظیفه شیعه درعصر غیبت را در صبر و انتظار در فرج دانسته است.

امام جمعه موقت اهواز در خصوص اصل صبر عنوان کرد: مقصود از صبر برخلاف آنچه عموم مردم فکر می کنند به معنای سکوت و دوری از سیاست و حوادث جامعه نیست بلکه صبر به معنای استقامت و ایستادگی است و این معنا از صبر در جامعه ای پویا و متحرک و انقلابی کاربرد دارد.

آیت الله حیدری با بیان اینکه از معنای صحیح صبر تعریف انتظار فرج به روشنی برداشت می شود، خاطرنشان کرد: تفسیر انحرافی از انتظار ، انتظاری منفی ومخرب است اما انتظار صحیح انتظاری سازنده در راستای فعالیت و حرکت جهت زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است که منجر به اصلاح فرد و به تبع آن اصلاح جامعه می شود و این انتظار مقبول حضرت مهدی (عج) است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: امیدواریم خداوند ما را از شیعیان ائمه اطهار قرار دهد و ما را به حال خود وا مگذارد و دلهای ما را به نور ایمان منور و ما را از سربازان مخلص الهی قرار دهد.

وی عنوان کرد: مشکلات قبل از انقلاب اسلامی به خاطر وجود جریان های تحجر گرایی و تفکر انتقادی بوده است و انشاالله هم حوزویان از نفوذ جریان تحجرگرایی جلوگیری کنند وهم دانشگاهیان از ورود تفکر انتقادی ممانعت به عمل آورند تا فضایی پویا و همگرا و انقلابی بین آن دو و به تبع آن جامعه ایجاد شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه سالروز ازدواج حضرت رسول الله و حضرت خدیجه(س) مایه خیر و برکت برای بشریت است ، جوانان را به تسریع در امر ازدواج و عدم تعلل دعوت و خاطرنشان کرد: در امر ازدواج برکات زیادی نهفته است که از آن می توان به حفظ عزت و کثرت اولاد اشاره کرد چرا که جامعه امروز نیازمند تکثیر اولاد است وسیاستی که در گذشته به عنوان فرزند کمتر زندگی بهتر وجود داشت سیاست غلطی بوده، چرا که رمز پیشرفت جامعه اسلامی کثرت اولاد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها