یادداشت/ در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه ‎

کد خبر: ۸۶۰۷۹۶۵
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴

خبرگزاری بسیج: چه حقی از این بالاتر که انسان، مظلوم را در برابر ظالم یاری دهد تا مظلوم به حقش برسد و ظالم از ظلمش دست بردارد.

قال علی علیه السلام: کُونا لِلظالِم خَصمَاً و لِلمَظلُومِ عُونا (نهج البلاغه نامه 47)

این تنها مسلمانان را شامل نمی شود و هر مظلومی در جهان باید زیر چتر مسلمانان قرار گیرد و از ظلم هر ظالم ستمگری باید پیشگیری شود و اگر مدعیان حقوق بشر تنها به این دو دستور، عمل می کردند به راستی دنیا گلستان بود، این در حالی است که می بینیم آنها هرجا منافع مشروعشان اقتضا کند در کنار ظالم ايستاده و ضد مظلوم می جنگند هرچند در شعارها مدعی حمایت از مظلومند.

بار دیگر دست اجانب و استکبار جهانی به خون پاک مسلمانان به خصوص شیعیان نیجریه آغشته شد و دل هر آزاده ای را سوزاند و این نخستين و آخرین ظلم آنها نیست، مسلمانان باید هوشیار و مراقب توطئه های دشمنان خصوصاً در قبال دشمنی با اسلام باشند که همیشه دغدغه آنهاست و اسلام هراسی را در دنیا به راهانداخته اند در حاليكه اگر به تاریخ نگاه کنیم جنایت های آنها نامحدود و غیر قابل شمارش است.

ما همواره در طول تاریخ شاهد حمله ناجوانمردانه امریکا و دست نشانده آنها در منطقه به کودکان و زنان و مردم بی دفاع غزه، لبنان، افغانستان، سوریه، عراق و یمن بوده ایم.

استکبار جهانی برای خفه کردن ندای ملت ایران در جهان همواره از ظالم دفاع کرده و موجب از بین بردن حق مظلومان شده چنانچه تحمیل هشت سال جنگ علیه ایران دليلي بر اين مدعاست.

دفاع از مظلوم، تفکر انقلاب اسلامی و مبارزه با ظلم و دفاع از حقوق مظلوماز مهم ترین اصول امام راحل بود و این دفاع، مسلمان(شیعه و سنی) و غیر مسلمان ندارد.

ما وظیفه داریم که از مظلومان عالم دفاع کنیم، ما این عمل پست، جنایت هولناک و کشتار مسلمانان در هرجای دنیا به خصوص شیعیان نیجریه را محکوم كرده و از همه مسلمانان حمایت و احقاق حق آنها را خواستاریم و از سازمان های به اصطلاح بین المللی که دم از حقوق بشر می زنند، می خواهیم که بیدار شده و این جنايات عليه مسلمانان را ببیند.

خون هزاران مظلوم در اقصا نقاط جهان ریخته می شود، ولی استکبار جهانی در سکوت محض فرو رفته و لب به سخن نمی گشاید در حالی که همه انسان ها برابرند.

این حرکت به خاطر بیداری اسلامی ملت های دین دار و رو به گسترش مسلمانان است و استکبار جهانی به خاطر ترس از اسلام و گسترش آن در نقاط مختلف جهان، دست به جنایت وحشیانه می زنند غافل از اينكه، ملت هاي آزاده دنیا شاهد جنایت های آن ها بوده و هیچوقت فراموش نمی كنند و اين آه و ناله مظلومان عالم است كه موجب نابودي ظالمان و سقوط آنها خواهد شد.

حجت الاسلام حسن امیرنژاد

ارسال نظرات