خبرهای داغ:

۲ مستند «منظومه پارسایان» و «روایت صادق» رونمایی شدند

رونمایی از دو مستند «منظومه پارسایان» و «روایت صادق»، پخش قسمت‌هایی از مینی‌سریال «آخرین نفس‌هایم» و تقدیر از خانواده شش شهید غواص خوزستان از برنامه‌های جنبی همایش سراسری مدیران شبکه‌های تلویزیونی استان‌های کشور بود.
کد خبر: ۸۶۰۷۷۴۷
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، همایش سراسری مدیران شبکه‌های تلویزیونی استان‌های کشور(سیمای همدلی فرهنگ‌ها و زبان‌ها) که شامگاه گذشته 24 آذرماه با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر مدارس علمیه کشور حجت الاسلام و مسلمین موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی، آیات عظام موسوی جزایری، حیدری، کعبی و فرهانی؛ نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری علما و مدیران شبکه‌های صدا و سیمای استان‌ها برگزار شد، با برنامه جنبی متعددی همراه بود.

از جمله در بخشی از این برنامه از «سند راهبردی سیمای استان‌ها» رونمایی شد و پس از آن نیز قسمت‌هایی از مستند «کاوشی در اعماق خلیج‌فارس» ساخته جعفر عبدی‌پور پخش و از این اثر نیز رونمایی به عمل  آمد.

عبدی‌پور کارگردان این مستند گفت: این کار حاصل تلاش پنج ساله تعداد زیادی از متخصصین، دانشمندان و پژوهشگرانی است که از جان و دل برای شکل‌گیری این اثر مایه گذاشتند.

وی ادامه داد: وقتی کار بزرگی ساخته می‌شود که تلاش می‌کند یک اتفاق بزرگ در این سرزمین را نشان دهد انتظار ما این است که این کار به دست مخاطب اصلی خود برسد.

وی خواستار شد: این مستند در زمان مناسب و از طریق شبکه‌های استانی در معرض دید همه قرار بگیرد.

همچنین در این برنامه بخش‌های از فاز اول تیزر «منظومه پارسایان» پخش شد. موضوع این تیزر معرفی 50 عالم دینی به روایت 50 مستند سیمای استان‌ها است که از سوی آنها به ساحت عالمان این مرزوبوم تقدیم شد.

منظومه پارسایان به همراه کتابی از زندگی علما نیز در این همایش رونمایی شد که در اختیار سیاست‌گذاران و برنامه‌سازان صدا و سیما قرار خواهد گرفت.

در بخش دیگری از این همایش سراسری، مستند «روایت صادق» به کارگردانی مرتضی مطوری و تهیه‌کنندگی سعید راضی‌هویزه رونمایی شد. موضوع این تیزر زندگی‌نامه حاج صادق آهنگران است.

ر این برنامه از کارگردان و تهیه کننده این تیزر تجلیل شد.

همچنین بخش‌هایی از مینی سریال «آخرین نفس‌هایم» (سریال پنج قسمتی) پخش و از سازنده آن تقدیر شد. موضوع این مینی‌سریال شهدای غواص‌ است که از سوی صدا و سیمای مرکز زنجان تولید و کارگردانی آن توسط سامان سالور انجام شده است.

در پایان این همایش استانی از خانواده‌های شهدای غواص خوزستان؛ حسین بایمانی‌نژاد، عیسی جابری، عبدالامیر رمی، یوسف عقیل‌زاده، علی نبوی و منوچهر تنگسیری تقدیر شد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها