خبرهای داغ:
نماینده جنبش مقاومت حماس در ایران مطرح کرد

کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی/ جنگ نرم صهیونیست‌ها در پایتخت‌های اسلامی

نماینده جنبش مقاومت حماس در ایران گفت: حکومت آمریکا علاوه بر کمک‌های مستمری که به رژیم صهیونیستی می‌کند اخیرا یک میلیارد دلار برای گسترش جنایات به سربازان این رژیم اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۶۰۶۶۶۱
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

به گزارشخبرگزاری بسیجاز قم، خالد قدومی ظهر امروز در مراسم یادبود شهدای انتفاضه سوم که در سالن همایش شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد، با بیان اینکه دانشجویان نیازمند سخنرانی‌های آکادمیک هستند، اظهار کرد: شهادت شاخص‌های مشخصی دارد که این شاخص‌ها باید برای دانشجویان تشریح شود.

وی با تاکید بر اینکه شهادت انتخابی از جانب خداوند است، ابراز کرد: جوانان فلسطینی در مقابله با رژیم صهیونیستی نو‌آوری‌ها و شجاعت‌های بسیاری را به کار گرفته‌‌اند؛ برخی مدعی هستند که مقابله بدون سلاح با رژیم صهیونیستی افراط و خودکشی است در صورتی که این نوع مقابله عزت٬ پیروزی و افتخار را به دنبال دارد و استبداد چندین ساله با این حرکت بین می‌رود.

نماینده جنبش مقاومت حماس در ایران خاطرنشان کرد: با وجود تاکید صهیونیست‌ها بر حضور در مسجدالاقصی بعد از انتفاضه 100 نفر از بزرگان یهود فتوا امضا کردند که رفتن به مسجدالاقصی حرام است و نتانیاهو هم به نیروهای خود اجازه نمی‌دهد در این مسجد حضور یابند این بخشی از دستاوردهای انتفاضه سوم است.

وی با بیان اینکه در انتفاضه سوم پیروزی سلاح تفکر مردمی مقابل سلاح‌های سنگین استکبار به اثبات رسیده است، تصریح کرد: ترس و جنون رژیم صهیونیستی سبب می‌شود بدون علت به دانشجویان فلسطینی شلیک کنند.

قدومی بر توجه به روحیه عزت‌مندانه جوانان فلسطینی تاکید کرد و گفت: دختر جوان 17 ساله فلسطینی در حال گذر از ایستگاه بازرسی رژیم صهیونیستی بود که سربازان بدون علت 10 گلوله را ناجوانمردانه به سمت او شلیک می‌کنند و اکنون رسالت ماست که قیام کرده و به یاری ایشان بشتابیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بسیاری از جوانان فلسطینی برای مبارزه با استبداد جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: ترس و وحشت از حرکت‌های بعد از نماز جمعه سبب می‌شود جوانان فلسطینی را بدون علت تیرباران کنند.

قدومی سیره شهدای فلسطین را نیازمند تبیین و بررسی دانست و عنوان کرد: این ایثارگری‌ها ارتش نیرومند جهان را به زانو درآورده است اما با وجود این مبارزه‌ها جوانان فلسطینی طبع لطیف خود را نیز حفظ می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبق وعده‌های الهی نتیجه روحیه مقاومت در برابر ظلم استکبار پیروزی خواهد بود، ابراز کرد: بعد از انتفاضه سوم در 22 اکتبر 2015 نتانیاهو طی مصاحبه تلویزیونی خرافه‌‌هایی می‌گوید که شنیدن آن‌ها همه را متعجب می‌کند او در این مصاحبه از انقراض دایناسورها توسط فلسطینی‌ها سخن به میان آورده است.

نماینده جنبش مقاومت حماس در ایران یادآور شد: یک دختر 23 ساله فلسطینی توسط هفت سرباز رژیم صهیونیستی به رگبار بسته می‌شود در صورتی که هیچ جنایتی نداشته و نمی‌توانسته از خود دفاع کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم فلسطین طرح مقاومت را تا بیرون کردن رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند، اظهار کرد: حکومت آمریکا علاوه بر کمک‌های مستمری که به رژیم صهیونیستی می‌کند اخیرا یک میلیارد دلار برای گسترش جنایات به سربازان این رژیم اختصاص داده است.

قدومی خاطرنشان کرد: مردم فلسطین با تجربه مشکلات مختلف از جمله گرسنگی و بیماری آموختند که برای رسیدن به آزادی باید مقاومت کرد و برای تحقق آرمان‌ها شهید شوند به همین علت اکنون در مقابل به شهادت رساندن مردم بی‌پناه فلسطینی چندین سرباز رژیم صهیونیستی را به درک فرستاده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه ملت بین شهادت و اسیری یک راه انتخاب کرده‌اند، ابراز کرد: طی جنگ 50 روزه، فلسطین به حوزه سیاسی جدیدی ورود پیدا کرد اما نتیجه آن تداوم محاصره ظالمانه غزه بود که در آن 114 روز راه‌های ارتباطی غزه را بستند و فقط سه روز راه باز شد و در مقابل در کرانه باختری سیاست مشت آهنی و بازداشت‌ها ادامه داشت هر چند رژیم صهیونیستی به این شرایط هم اکتفا نکرد و برای تقسیم مکانی و زمانی مسجدالاقصی نیز اقدام کرد.

قدومی تاکید کرد: جوانان فلسطینی به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم صهیونیستی مستحق مذاکره نیست و نمی‌خواهد وارد طرح‌های سیاسی شود بلکه آن‌ها به دنبال بزک کردن چهره خود در برابر جهانیان هستند به همین علت انتفاضه را در پیش گرفتند و تا رسیدن به اهداف مورد نظر این حرکت ادامه دارد.

وی جلوگیری از تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را یکی از اهداف تحقق یافته انتفاضه سوم برشمرد و افزود: امیدواریم رشادت‌های جوانان فلسطینی در این انتفاضه به سراسر فلسطین گسترش یافته و حمایت‌های لازم از این حرکت انجام شود زیرا جوانان با هر چیزی که در اختیار دارند به خیابان‌ها آمده و با نوآوری و خلاقیت با دشمن مبارزه می‌کنند.

قدومی با بیان اینکه انتفاضه سوم چالش اراده را سپری کرده است، اظهار کرد: چالش‌های بعدی گسترش انتفاضه و حمایت همه جانبه از آن است هر چند سپری کردن این چالش‌ها سرعت کمی دارد اما با توجه به آرمان‌های اسلامی مردم فلسطین در حال تحقق است.

نماینده جنبش مقاومت حماس در ایران چالش اصلی انتفاضه سوم را تامین پشتوانه اسلامی دانست و تصریح کرد: بدون این حمایت‌ها آزادی فلسطین دشوار خواهد بود؛ دانشجویان فرهیخته باید بازشناختی از مسئله فلسطین داشته باشند زیرا رسانه‌ها فلسطین را همانند یک خیریه تعریف کرده‌اند در صورتی که مسئله حمایت از فلسطین گسترده‌تر این تعابیر است.

وی رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای جامعه بشریت خواند و گفت: ایرانی‌ها از این تهدید دور نیستند زیرا نیروی نرم رژیم صهیونیستی در پایتخت‌های اسلامی با شیوه‌های متفاوت به جنگ پرداخته که یکی از این شیوه‌ها استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی است.

قدومی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با تعبیر غده سرطانی حقیقت رژیم صهیونیستی را برای همگان ترسیم کردند تصریح کرد: نفوذ صهیونیست‌ها در آسیای میانه مورد تاکید استکبار قرار گرفته به همین علت باید همواره به دنبال خلاقیت برای مقابله با این تهدید باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تفکر نسبت به حمایت از فلسطین نیازمند بازنگری است، عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم فلسطین از آرمان‌های امت اسلامی دفاع می‌کنند حمایت از قدس یعنی حمایت از تهران، تامین امنیت بشریت و خط مقدم مبارزه با استکبار، به همین علت تامین امنیت فلسطین تامین امنیت ایران است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت درگیری با رژیم صهیونیستی باید برای ملل مسلمان تبیین شود، ابراز کرد: مسلمانان بعد از آگاهی در این ارتباط می‌توانند حمایت‌های عملی لازم را انجام دهند.

قدومی خاطرنشان کرد: بعد انسانی ماهیت حمایت از فلسطین این است که ظالمان به خاک مظلومان حمله کرده و منازل آن‌ها را اشغال کرده‌اند و این امر قلب هر انسانی را درد می‌آورد؛ بعد از انتفاضه سوم بسیاری از مردم غیر نظامی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند و هر ملتی می‌تواند در این ارتباط اعتراض خود را اعلام کند.

نماینده جنبش مقاومت حماس در ایران ارتباط با شبکه‌های مجازی و مقابله با حجم وسیع دروغ پردازی‌های رژیم صهیونیستی را یکی از رسالت‌های مردم مسلمان دانست و گفت: پرهیز از اختلاف یکی دیگر از موضوع‌های مهم در مقابله با استکبار است؛ با توجه به اینکه قدس و مسجدالاقصی وحدت بخش امت اسلامی است باید در کنار یکدیگر برنامه عملی مشخصی برای نابودی استکبار داشته باشیم.

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا عظیمی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان قم و بهرام خوشنویسان رئیس دانشگاه صنعتی قم از خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت حماس در ایران تقدیر شد.



ارسال نظرات