خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان سمنان:

بازار تاریخی سمنان سند هویت شهر سمنان است

فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به اینکه بازار تاریخی سمنان سند هویت شهر سمنان است بر ضرورت احیای آن تاکید كرد.
کد خبر: ۸۶۰۴۹۹۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، جلسه پیگیری تاسیسات زیربنایی و احیا و مرمت بازار سمنان با حضور دانایی فرماندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مدیران دستگاه های اجرایی در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه سیدعباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان ضمن تسلیت پیشاپیش به مناسبت ارتحال پیامبر اکرم (ص) شهادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به اینکه بازار تاریخی سمنان سند هویت شهر سمنان است بر ضرورت احیای آن تأکید و تصریح کرد: تأسیسات زیربنایی بازار منجمله آب و فاضلاب، برق، گاز و...و تکمیل اصلاح شبکه آب در قسمت بازار بالا نیاز به برنامه ریزی و زمانبندی اجرای عملیاتی دارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید با دید اقتصادی به مسئله رفع مشکلات بازار نگاه کرد، گفت: اگر بتوانیم بافت تاریخی این بنای ارزشمند را احیا کنیم از منظر اقتصادی و گردشگری کاری با ارزشمند خواهد بود.

فرماندار شهرستان سمنان بر لزوم عزم همه مدیران دستگاههای متولی به خصوص واحدهای صنفی در بازار در رفع مشکلات تاکید و خواستار ورود جدی آنان در تحقق این امر شد.

خواجه بیدختی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه با اشاره به تلاش های انجام شده در خصوص حفظ و احیایء بناهای تاریخی و گردشگری شهرستان سمنان، از اقدامات انجام شده در سنوات گذشته توسط این اداره کل گزارشی ارائه و گفت کف سازی، باز سازی بدنه بازار ،ترمیم و بهسازی سقف و... از مجموعه کارهای انجام شده و در دست اقدام در بازار سمنان است.

در این جلسه مقرر شد؛ تشکیل کمیته ساماندهی تاسیات زیربنایی با محوریت میراث فرهنگی و صنایع دستی، ارائه طرح جامع زیربنایی در خصوص اجرای طرح های تاسیساتی توسط اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ظرف مدت یک ماه و همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و مرتبط با بازار طبق حوزه کاری خود در راستای مرمت و حفظ این آثار گرانبها از سوی دستگاههای متولی صورت پذیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها