خبرهای داغ:

سومین دوره مسابقات طرح حفظ قرآن در شوش برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله سوم مسابقات طرح حفظ قرآن در قالب حفظ «یک جزء» اواخر آذرماه جاری در شهرستان شوش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۳۲۵۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان، از برگزاری سومین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه آقایان و بانوان در این شهرستان خبر داد و گفت: این آزمون در سه مقطع یک جزء، سه جزء پیوسته و پنج جزء پیوسته برگزار می شود.

وی ادامه داد: زمان برگزاری این آزمون روزهای پنجشنبه 26 آذرماه ویژه آقایان و جمعه 27 آذرماه ویژه بانوان اعلام شده است و قرآن آموزان در این روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

حری افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون می‌توانند با شماره تماس 09163445106 برقرار کنند و یا مشخصات خود را از طریق پیامک به این شماره ارسال کنند.

به گفته مسئول برگزاری طرح حفظ قرآن شهرستان شوش، نحوه ارزیابی آزمون به این روال خواهد بود که دو سؤال از هر حافظ توسط داور حسن حفظ پرسیده می‌شود که هر سؤال حدود 8 خط از قرآن عثمان طه و بستگی به تشخیص داور از سوی متسابق خواهد بود. این بخش 70 نمره از صد نمره را خواهد داشت که حافظ باید بتواند این نمره را کسب کند. داور دوم که تجوید و وقف و ابتدا را به عهده خواهد داشت به هنگام قرائت به داوری خواهد پرداخت. این بخش نیز 20 نمره از 100 نمره را به خود اختصاص داده است. داور سوم نیز بخش صوت و لحن حافظان را داوری می‌کند که 10 نمره از 100 نمره را به خود اختصاص خواهد داد.

یادآور می‌شود، رقابت در بخش صوت و لحن و تجوید از مهم‌ترین موارد توجه شرکت‌کنندگان خواهد بود که افراد علاقه‌مند به حضور در این مسابقه باید توجه بیشتری به آن کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان،مرحله اول مسابقات طرح حفظ قرآن در قالب حفظ «یک جزء»، ۱۹ مردادماه در شهرستان شوش برگزار شد. این طرح در شهرستان شوش و ویژه افرادی که برای اولین بار اقدام به حفظ جزئی از قرآن کریم می‌کنند، برگزار شد.

۱۹ شهریورماه نیز مرحله دوم طرح حفظ قرآن در شهرستان شوش برگزار شد. مرحله دوم مسابقات در 2 رده سنی زیر 18 و بزرگسالان در 2 موضوع حفظ تک جزء و حفظ 2 جزء پیوسته برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها