خبرهای داغ:
36 سال ایثار و مقاومت / 2

شاخص شدن ایران در جهان به واسطه فرهنگ است؛ نه توان تسلیحاتی

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج یک سازمان مردم نهاد با ماموریت گفتمان سازی فرمایشات ولایت است گفت: آن چیزی که امروز ایران را به عنوان مرجع در سطح جهان مطرح کرده توان تسلیحاتی نبوده؛ بلکه فرهنگ کشور ما است.
کد خبر: ۸۵۹۹۹۴۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی روستا مسئول بسیج جامعه زنان استان ضمن گرامیداشت سی و ششمین سالگرد تشکیل بسیج اظهارداشت: مهم ترین آسیب که امروز زنان جامعه را دچار چالش کرده است دورشدن زن ازهویت اصلی خود و جایگاهی است که خدای متعال برای او تصور کرده است.

وی ادامه داد: تغییر شاخص ها و جهان بینی افراد باعث بحران هویت شده و تهاجم فرهنگی در دامن زدن به این آسیب نقش دارد بنابراین درشاخصه زن موفق و الگو خانه داری، تربیت فرزندان اهمیت دارد وفردیت فراموش می شود اما امروز به جهت تغییر دیدگاه زن وبه واسطه شغل خانواده را فدا می کند.

روستا با اشاره به اینکه آسیب دیگردرحوزه سیاست گذاران و مسئولین است افزود: اگر در دین طلاق منقور و مغبوض ترین حلال خدا است اما متاسفانه برخی ازمسئولین این قضیه را معضل نمی دانند و در دیدگاه روشنفکری و جامعه شناسی جدید آن را نشان رشد و فرهیختگی جامعه می دانند چرا که مطالبات جدید بانوان را لازمه و زمینه این معضل می دانند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان با بیان اینکه بسیج یک سازمان مردم نهاد با ماموریت گفتمان سازی فرمایشات ولایت است عنوان کرد: آن چیزی که امروز ایران را به عنوان مرجع و شاخص درسطح جهان مطرح کرده توان تسلیحاتی ما نبوده بلکه فرهنگ کشور ما است.

وی گفت: بسیج زنان با رویکرد فرهنگی دربحث سبک زندگی، برخورد با آسیب های اجتماعی، ماهواره، طلاق، ترویج عفاف چهره به چهره، بازخوانی نقش الگو سوم در رشد و تعالی جامعه، نقش حلقه های صالحین درتحقق سند چشم انداز و تربیت نوجوانان که مستعد برای مدیریت در سال 1404 برنامه های متنوعی دنبال می کند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان با اشاره به رهاورد سریال های ماهواره ای درتغییر سبک زندگی، رواج مصرف و رخ نمایی درجامعه زنان افزود: به نمایش کشاندن پایگاه اجتماعی افراد واینکه از چه برندهایی استفاده می کنند بلا و بیماری جدیدی است که علاج سریع را می طلبد.

روستا با اشاره به اینکه علاج دو مقدمه علمی وعملی دارد گفت: علاج علمی این که هدف خلقت را از ذهن خود دورنکنیم و بدانیم که بندگی فراغت وقت می خواهد اما فردی که اندیشه او تنها رسیدن به ظاهراست وعمر که مهم ترین سرمایه است در این مسیرصرف می کند دیگر مجالی برای انجام بندگی واقعی ندارد و دچارخسران ابدی می شود.

وی افزود: به دنبال مقدمه عملی، رسانه ها در فرهنگ سازی نقش دارند که تولیدات هنری را بر اساس فرهنگ دینی که ثمره آن تعالی است برنامه ریزی کنند و خانواده، برنامه نشست هفتگی خانوادگی در جهت اندیشه سازی در خانواده تشکیل دهند بنابراین با توجه به توان اقتصادی موجود اهداف تعیین شوند تا از هزینه های کاذب وغیرضروری جلوگیری کند.

روستا عنوان کرد: قرآن به همسر حضرت ابراهیم تعبیر فائمه یعنی ایستاده در صحنه را داده است بنابراین وقتی برای مردان مومن؛ زن مومنه را الگو مثال می زند و برای مردان کافر الگویی از جنس زن کافر مثال می زند این حاکی از نقش تعیین کننده زن در فرهنگ سعادت جامعه است.

نقش موثر زن در بحث افزایش بصیرت و آشنایی خانواده با تهدیدات دشمن

مسئول بسیج جامعه زنان استان ادامه داد: اگرزن که کانون خانواده است پی گیرمسائل اسلام باشد فضا خانه متاثرازافکاراومی شود و چنین بانویی روحیه جهاد و شهادت راهنرمندانه به فرزندان خود منتقل می کند و فرزندان شاخصه های دشمن شناسی ومحکمات انقلاب را اززبان شیوا مادری دریافت می کنند واین بصیرت باعث پیش بینی تهدیدات وفکرچاره درمقابله با آن می شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث زنان مشکل جدی که وجود دارد وباعث توهم و فرو دستی زنان می شود عدم نگرش سیستمی جامع به مسائل حوزه زنان است بنابراین نگاه تک ساحتی به حقوق و فقه ثمره ای جز دور شدن از واقعیت نخواهد داشت و سیاست گذاری مبتنی بر دیدگاه اشتباه است.

روستا گفت: فهم نادرست از برخی قوانین مثل دیه، خروج زن از خانه با اجازه همسر که باعث زیرسوال بردن این احکام می گردد و زن در صدد دفاع نادرست که حاکی از موضع ضعف است بر می آید در حالی که دیه ناظر برارزش گذاری زن و مرد نیست بلکه متناسب با نقش اقتصادی هر کدام ازاین دو درخانه نعریف شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان اظهار کرد: اگر در جامعه حقوق زن به چالش کشیده می شود ناشی از قوانین دینی نیست چراکه فرهنگ مکتوب ما دراین زمینه بسیار غنی است بلکه کوتاهی در اجرا و رعایت این قوانین است که می طلبد متولیان امر و مردان جامعه به این مهم توجه فرمایند.

وی تصریح کرد: گفتمان غربی راه برون رفت ازمشکلات بانوان را به واسطه تحقق غیردینی و توجه هرچه بیشتر ظاهر و فیزیکی فرد معرفی کند چون التذاذ جنسی مردان هدف است افراط و تفریط عجیبی دراین گفتمان شاهدیم که هم تقابل زن و مرد را ترویج ومعتقد است برای اینکه زن موفقی باشید باید مرد خوی باشید و این ثمره ای جز ضعف هویت ندارد.

روستا عنوان کرد: در برابر دیدگاه غربی دیدگاه فاخر دینی زن را از شاهکارهای خلقت و دارای احترام ویژه ای می داند و قرآن فرموده که زن سفارش شده خداوند متعال است که فرمود: مردان اصلا به پای زنان نمی رسند البته منوط به آن است که زن نقش خود را عطوفت و رحمت است در کانون خانواده به خوبی ایفا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها