خبرهای داغ:
به همت کارگروه عملی، آموزشی و پژوهشی مجمع بسیج استان قم انجام شد؛

تقدیر از برترین‌های اتاق فکر "راهکارهای تقویت پرورش نیروهای کارآفرین در آموزش و پرورش"

برترین‌های اتاق فکر راهکارهای تقویت پرورش نیروهای کارآفرین در آموزش و پرورش به همت کارگروه علمی، آموزشی و پژوهشی مجمع بسیج استان قم تقدیر شدند.
کد خبر: ۸۵۹۸۷۹۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نخستین نشست اعضای اتاق فکر راهکارهای تقویت پرورش نیروهای کارآفرین در آموزش و پرورش با مسئولان استانی ظهر امروز به همت کارگروه علمی، آموزشی و پژوهشی مجمع بسیج استان قم در سالن جلسات شهید درویش ستاد فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) برگزار و در این نشست از برترین‌های این اتاق فکر تقدیر شد.

در ابتدای این جلسه مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) طی سخنانی به بخشی از رسالت‌های تعیین شده برای کارگروه علمی، آموزشی و پژوهشی مجمع بسیج استان قم اشاره کرد و ادامه داد: جمعی از کارشناسان و مسئولان از سازمان‌ها و نهادهای مختلف در این کارگروه حضور دارند که امیدواریم با حضور آن‌ها بتوانیم به صورت مباحثه‌ای به نتایج مطلوبی برسیم.

مجتبی مرادی بیکاری را یکی از مشکلات جامعه اسلامی و عامل انحرافات مختلف فرهنگی و اقتصادی دانست و عنوان کرد: تقویت کارآفرینی در آموزش و پرورش باید اهمیت بسیاری برای مسئولان جامعه اسلامی داشته باشد و بخش‌های مختلف برای تحقق این هدف مشارکت داشته باشند.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با بیان اینکه بسیج از اندیشه‌های ناب امام و رهبری برآمده است ابراز کرد: امروز به برکت بسیج انقلاب اسلامی به دستاوردهای مختلفی رسیده اما این قدرت اکنون در بسیاری از ابعاد ناشناخته مانده است.

رضا حافظی با اشاره به اینکه گسترش تفکر بسیجی مانع نفوذ دشمن می‌شود خاطرنشان کرد: تفکر بسیج تار و پود جامعه را فراگرفته و آرمان‌های خود را به کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی صادر کرده است.

در ادامه این جلسه مسئول کارگروه علمی، آموزشی و پژوهشی مجتمع بسیج استان قم ادامه داد: برگزاری جلسات توجیهی انتخاب رشته برای ورود فارغ‌التحصیلان به کسب و کار باید علاوه بر دانش آموزان برای خانواده‌ها نیز برگزار شود؛ تشکیل کمیته اشتغال در هنرستان‌ها به صورت مستقل، می‌تواند بستری را برای معرفی افراد به مشاغل مختلف فراهم سازد.

علی صفری با بیان اینکه گسترش مشاوره‌های تحصیلی و استعدادیابی در سطح مدارس می‌تواند نقش مهمی در گسترش کارآفرینی کیفی در آموزش و پرورش به دنبال داشته باشد ابراز کرد: تشکیل کارگروه‌های دانش آموزی برای شناسایی ظرفیت‌های شغلی استان مورد توجه این کارگروه قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در سال 94 شاخص تحصیلی فنی و حرفه‌ای استان‌های مختلف 10 درصد کاهش داشته است تصریح کرد: این شاخص در استان قم کاهش نداشته و سه درصد افزایش نیز داشته است.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام با تاکید بر اینکه شرایط دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای با دانش‌آموزان رشته‌های نظری قابل مقایسه نیست مطرح کرد: بیش از یک میلیارد تومان طی یک سال اخیر برای فنی و حرفه‌ای هزینه شده است اما تاکنون نتوانسته به نتایج مطلوبی برسیم.

در پایان این جلسه معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی با تاکید بر اینکه کارآفرینی بسیاری از آمارهای اجتماعی و اقتصادی را به خود اختصاص می‌دهد گفت: سند توسعه آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای به کارآفرینی دارد و طی دو سال اخیر به تقویت کیفی و کمی هنرستان‌های توجه و از مسئولان و کارشناسان در این زمینه استفاده شده است.

علیرضا یاری از برپایی 70 نمایشگاه کارآفرینی در هنرستان‌های استان قم یاد کرد و گفت: رشته‌هایی که در هنرستان‌ها ایجاد شده بازار کار مناسبی دارند.

ارسال نظرات